• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1

کیسه‌های هوا (Avalanche Airbag)

  • کد خبر : 45008
  • 24 خرداد 1400 - 23:27
کیسه‌های هوا (Avalanche Airbag)
بام نیوز: یکی از تجهیزاتی که بیش از ۲۵ سال است تولید می‌شود ولی در ایران شاهد استفاده از آن نیستیم کیسه‌های هواست.

یکی ازبدترین حالاتی که برای یک فرد بهمن زده ممکن است اتفاق بیفتد مدفون شدن کامل در زیر برف و بدتر از آن مدفون شدن در عمق برف است. دلیل اصلی مرگ قربانیان بهمن آسیب‌های ناشی از برخورد بهمن نمی‌ باشد بلکه مدفون شدن در زیر بهمن است. حدودا ۹۰ درصد از مواردی که به مرگ انجامیده‌اند به دلیل خفگی و فشار بالای ناشی از حجم بالای برف بوده است.

در گذشته اعتقاد بر این بود که بیشتر مدفون شدگان بهمن در عمق زیاد برف و حدودا ۲متری مدفون می‌شود (که در طرح درس پیشرفته برف و یخ فدراسیون نیز همین مورد گفته شده است.) اما براساس تحقیقات‌هایی که به تازگی انجام شده است٬ عمقی که اکثر قربانیان بهمن در آن دفن می‌شوند٬ در اکثر مواقع کمتر از یک متر است.

کیسه‌های هوای بهمن بدین صورت عمل می‌کنند که پس از کشیده شدن ضامن آن که بر روی بند کوله پشتی قرار دارد به سرعت یک یا دو کیسه هوا (بسته به مدل کیسه هوا) باز می‌شود و در پشت یا اطراف فرد قرار می‌گیرد باعث می‌شود همانند جلیقه نجات٬ فرد به سطح برف آمده و در عمق برف مدفون نشود.
یکی از ویژگی‌های این وسیله این است که در بیشتر مواقع٬چه در حالتی که افتاده‌اید و وزنتان بر روی کیسه هاست و یا زمانی که بهمن شما را زده و حجمی از برف روی شما قرار دارد ٬کپسول هوای این وسیله قدرت آن را دارد که کیسه‌های هوا را باد کرده و جان شما را نجات دهد.
در بعضی از مدل‌ها کیسه‌های هوا علاوه بر اینکه در پشت شما باز می‌شوند در کنار سر و گردن شما نیز قرار می‌گیرند و باعث می‌شود آسیب‌های کمتری به سر و گردن شما وارد شود و همچنین سر شما خارج از برف قرار بگیرد.

کیسه‌های هوا بر روی کوله‌های خود شرکت و توسط خود شرکت نصب می‌شوند. کوله‌هایی که هم مورد استفاده شرکت‌ها قرار می‌گیرد از مقاومت بالاتری برخوردار است٬برای مثال بند‌های دوشی این کوله‌ها تا ۴ برابر نسبت به کوله‌های معمولی مقاوم‌ترند.

کیسه‌های هوا یک بار مصرف نبوده ولی باید بعد از هر بار استفاده آن‌ها را توسط نمایندگی‌های شرکت شارژ کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45008
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال زمزمه های آفتاب و برف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.