• امروز : یکشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 10 March - 2024
کل اخبار 24609
1

کیفی‌گرایی به چشم‌اندازی کلان در ورزش تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 54924
  • 30 شهریور 1400 - 21:10
کیفی‌گرایی به چشم‌اندازی کلان در ورزش تبدیل می‌شود
بام نیوز: سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به کیفی‌گرایی در اعزام‌ها گفت: این توصیه می‌تواند به یک چشم‌انداز در ورزش ایران تبدیل شود.

«هادی رضایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز با اظهار رضایت از نتایج کاروان ایران در پارالمپیک توکیو عنوان کرد: روز شنبه (۲۷ شهریور) مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک دیداری با مقام معظم رهبری داشتند و معظم‌له نیز توصیه‌هایی برای ورزش ایران داشت. یکی از این توصیه‌ها «کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی و تکیه به اعزام ورزشکار در رشته‌های مدال‌آور» بود. این توصیه نزدیک به همان الگویی بود که کمیته ملی پارالمپیک از چند سال پیش در دستور کار قرار داده بود و مایه مسرت است که مقام معظم رهبری مهر تاییدی بر دستورالعمل کیفی‌گرایی داشتند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران با بیان اینکه کیفی‌گرایی باید در بالاترین سطح ورزش ایران اجرایی شود گفت: شاید برخی تصور کنند که کیفی‌گرایی ممکن است استعدادها را از حضور در تورنمنت‌های بزرگ بازدارد اما واقعیت چیز دیگر است. همواره تاکید می‌کنیم که کیفی‌گرایی باید تنها در بالاترین سطح خود یعنی المپیک و پارالمپیک اجرایی شود و استعدادهای ورزشی را در رقابت‌های منطقه‌ای و قاره‌ای کشف کنیم و زمینه را برای حضور آنان در بالاترین سطح فراهم کنیم.

او در تشریح کیفی‌گرایی عنوان کرد: اگر بخواهم یک مثال دقیق بزنم، سیاست کیفی‌گرایی مانند فتح یک قله مرتفع است که بهترین‌ها به بالاترین نقطه آن خواهند رسید. در کوهنوردی شاید صعود به صورت گروهی و دست‌جمعی باشد اما در نهایت بهترین‌ها قله را فتح خواهند کرد. در ورزش نیز باید بهترین‌ها به المپیک و پارالمپیک اعزام شوند. راهبرد کیفی‌گرایی را در ورزش پارالمپیکی اجرایی کردیم و به نتیجه خوبی هم رسیدیم. آمارها موفقیت این راهبرد را تایید خواهند کرد.

رضایی گفت: شاید برخی در تشریح راهبرد کیفی‌گرایی کشور جمهوری آذربایجان را مثال بزنند اما من برای اهمیت این موضوع به یکی از قدرتمندترین کشورها در ورزش اشاره خواهم کرد. چین برای پارالمپیک توکیو از این الگو بهره برد و شمار کاروان آنان کمتر از ۳۰۰ نفر بود که ۲۰۷ مدال کسب کردند. این نشان می‌دهد برای آنان نیز کسب مدال به ویژه طلا در اولویت نخست قرار دارد.

دبیر اجرایی سابق کمیته ملی پارالمپیک در زمینه مهمترین نتایج راهبرد کیفی‌گرایی نیز تصریح کرد: بهره‌وری کاروان مهمترین نتیجه این سیاست بود ما اولویت اعزام را در کسب سهمیه نگذاشتیم. این موجب شد تا با ۶۲ ورزشکار بتوانیم ۲۴ مدال کسب کنیم. در دوره گذشته با بیش از ۱۰۰ ورزشکار اعزامی ۲۴ مدال کسب کنیم که تنها هشت مدال آن طلا بود. اما در این دوره ۱۲ مدال طلا و ۱۱ مدال نقره کسب شد و ره‌آورد کاروان تنها یک برنز بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.