• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

گرفتگی عضلات پا و راه‌های پیش‌گیری

  • کد خبر : 46977
  • 13 تیر 1400 - 19:12
گرفتگی عضلات پا و راه‌های پیش‌گیری
بام نیوز: یک رژیم غذایی مناسب همراه با مصرف سبزیجات تازه و نیز نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز و نیز در حین اجرای برنامه نیز می‌توانند از گرفتگی عضلات شما جلوگیری کند.

گرفتگی عضلات پا در میان کوه‌پیمایان امری شایع و عادی محسوب می‌شود. گرفتی عضلات همسترینگ (پشت ران) و عضلات دوقلوی ساق ممکن است در طول اجرای برنامه، در زمان استراحت و حتی در زمان خواب رخ دهد.

دلایل گرفتگی عضلات پا

دلایل مختلفی می‌توانند در این امر دخیل باشند؛ بعنوان مثال کم‌آبی بدن یکی از دلایل اصلی گرفتگی عضلات می‌باشد؛ چه در فصل تابستان و چه در زمستان بدن شما نیاز دارد تا در وضعیت هیدارته باشد، یعنی آب و مایعات کافی داشته باشد.

از دیگر دلایلی که می‌توان در گرفتگی عضلات به آن اشاره داشت، فعالیت سنگین بدنی است؛ فشار زیاد روی عضلات پا، بویژه در فصل زمستان که ناشی از برف‌کوبی و حمل بار بیشتر می‌شود، از موارد این فشار و فعالیت زیاد محسوب می‌گردد.

سرمازدگی و نیز استفاده از برخی داروها نیز از دیگر علل و عوامل گرفتگی عضلات محسوب می‌شوند.

چگونه از گرفتگی عضلات پا پیش‌گیری کنیم؟

«متیو هایلند» رئیس مرکز فیزیوتراپی نیویورک می‌گوید که سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان تا ۲۰ سالگی به اوج خود می‌رسد و پس از آن برای ۲۰ سال دیگر در وضعیت مطلوب قرار دارد اما از ۴۰ سالگی بافت‌های عضلانی ضعیف و شروع به تجزیه شدن می‌کنند.

درست از این زمان بسیار مهم است تا با حرکات قدرتی و کششی برای حفظ عضلات و توانایی آن‌ها اقدام کنید.

یک رژیم غذایی مناسب همراه با مصرف سبزیجات تازه و نیز نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز و نیز در حین اجرای برنامه نیز می‌توانند از گرفتگی عضلات شما جلوگیری کند.

از آنجایی که ویتامین‌ها و املاح و مواد معدنی نقش به‌سزایی در عملکرد عضلات شما ایفا می‌کنند.

استفاده روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم از طریق مکمل‌های غذایی (با نظر پزشک) و یا آجیل و عدس و همچنین استفاده از منابع غنی پتاسیم از موارد دیگری هستند که در جلوگیری از گرفتگی این عضلات بسیار موثر هستند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.