• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0

گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (پروژه سیمرغ) ۲۷ و ۲۸ آبان ماه ۹۶

  • کد خبر : 20542
  • 05 بهمن 1399 - 21:30
گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (پروژه سیمرغ) ۲۷ و ۲۸ آبان ماه ۹۶
گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (پروژه سیمرغ) ۲۷ و ۲۸ آبان ماه ۹۶

قله برف انبار با ارتفاع ۳۲۲۰ در جایگاه بلندترین قله استان قم می باشد. از شمال به روستای” کرمنجان ” و شمال شرق آن روستای ” فردو ” و روستاهای “واران و ” زر” در جنوب قله قرار دارند. همچنین قله های پلنگ آبی در غرب و در شرق آن قله” سلطان سعد شاه ” واقع شده اند. وجه تسمیه نام قله نیز به علت انباشته شدن برف زیاد در فصل زمستان می باشد. از مشخصه های این قله نصب چهار میله بلند در مسیر و به فاصله تقریبا مساوی در طول مسیر است که علی رغم مشخص بودن مسیر قله در فصول بدون بارش، هدایت گر مطمئنی جهت تشخیص مسیر صعود، به خصوص در فصل زمستان می باشد. در حال حاضر پناهگاه ندارد اما در کنار قله عملیات نصب پناهگاه در حال اجرا می باشد. بارگذاری قطعات و مصالح در طول مسیر جهت حمل، قابل مشاهده بود.گزارش صعود :
در ادامه برنامه صعود به قله شاهان کوه، اصفهان را به سمت قم ترک کردیم. ساعت ۲۲٫۳۰ مورخ ۹۶/۸/۲۶ تیم ۱۲ نفره باشگاه کوه نوردی بامداد شیراز به قم رسیدیم. طبق هماهنگی قبلی با دبیر و مسئول فرهنگی هیات کوه نوردی استان قم، جهت اسکان و استراحت به آپارتمان محل دفتر هیات کوهنوردی استان قم رفتیم. پس از خستگی شیرین صعود شاهان کوه به استراحت پرداختیم.
ساعت ۶ صبح بیدار باش اعلام شد. با توجه به داشتن وقت کافی پس از خوردن صبحانه، ساعت ۸ صبح با همراهی جناب آقای قربانی، مسئول فرهنگی هیات کوه نوردی استان قم، با مینی بوس دربستی(ماشین به اختیار)، به سمت بخش کهک حرکت نمودیم. ساعت ۸٫۵۵ به بخش کهک در ۲۵ کیلومتری شهر قم رسیدیم. به طرف “روستای فوردو” ادامه مسیر دادیم. از سمت جنوب روستای” فردو “که هیچ تابلوی مشخصی ندارد، از جاده خاکی مسیر دره را ادامه دادیم. ساعت ۹٫۵۰ در انتهای دره زهاب، پایان جاده خاکی، در محل کمپ عشایر از ماشین پیاده شدیم. بلافاصله کوله پشتی سبک حاوی بادگیر،تنقلات و آب را برداشتیم. در هوایی خوب و آفتابی، در زیر آسمان آبی، حرکت خود با نام و یاد خدا رأس ساعت ۱۰ آغاز کردیم.از سمت راست چشمه، از یک مسیر پاکوب خیلی مشخص، با شیبی حدود ۴۰ الی ۵۰ درجه پیمایش خود را آغاز کردیم. بعد ازحدود ۱۰ دقیقه پیمایش، نسبتا شیب ملایم و یکدست می شود و تا قله ادامه پیدا می کند. مدت ۱٫۳۰ پیمایش ما ادامه داشت.راس ساعت ۱۱٫۳۰ بر روی قله زیبای برف انبار قم به ارتفاع ۳۲۱۳ متر به همراهی تمامی شرکت کنندگان بودیم. با خوشحالی مضاعف صعود دو قله در دو روز پشت سر هم در یک برنامه، خداوند مهربان را سپاس گفتیم.بعد از خواندن سرود و گرفتن عکس، ساعت ۱۳ آماده برگشت از همان مسیر رفت شدیم. ساعت ۱۴٫۳۰ به پایان مسیر و درکنار کمپ عشایر رسیدیم. بانوشیدن آب گوارای چشمه پرآب، خستگیمان را زدودیم.  در کنار چشمه ناهار خوردیم. کمی استراحت کردیم و پس از تعویض لباس، ساعت ۱۵:۲۰ منطقه را ترک کردیم. ۱۵:۴۵ در روستای فردو بودیم. پس از عبور از میان کوچه باغات منطقه کهک ساعت ۱۶٫۳۰ به شهر زیارتی قم رسیدیم. پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مختصر خرید سوغاتی، ساعت ۲۰ استان قم را به طرف استان اصفهان ترک کردیم. ساعت ۲۲٫۳۰ در محل مهمان سرای اداره پست استان اصفهان، که به یمن زحمات و هماهنگی ریاست اداره پست شهرستان سپیدان، جناب آقای صالحی، از همنوردان و همراهان خوب این برنامه هماهنگ شده بود، اسکان یافتیم. سرانجام مورخ ۹۶/۸/۲۸، ساعت ۹٫۳۰ اصفهان را به سمت شیراز ترک کردیم. ساعت ۱۷٫۳۰ تمامی همنوردان باشگاه کوهنوردی بامداد، در کمال صحت و سلامت، یکی دیگر از برنامه های طرح سیمرغ را با موفقیت به پایان رساندند.
                                                                    
همراهان این برنامه عبارتند از:خانم ها: ۱- شهلا ایردخواست ۲- اختر باقر پور ۳- مهری خسروانی ۴- شکوفه خسروانی ۵- مژگان شرفیان ۶- سمیه صدیق ۷- نسرین رئیسی
آقایان: ۱- داوود فاطمی ۲-کاظم صالحی ۳- هاشم خسروانی ۴- علی دیبا
سرپرست برنامه : شکوفه خسـروانی
مسئول فنی: شهلا ایزد خواست
تهیه گزارش : شکوفه خسـروانی

                                                            جان فشانید و قدم در ره نهید پای کوبان سر بدان درگــه نهـید
                                                        هست ما را پادشاهی بی خلاف در پس کوهی که هست آن کوه قاف
                                                             نام او سیمرغ سلطـان طیـور او به ما نزدیـک و ما زو دور دور
                                                                                 سفر سیمرغ . منطق الطیر عطار

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=20542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.