• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

گزارش برنامه قله شاه البرز – مهر ۹۸

  • کد خبر : 19340
  • 30 دی 1399 - 0:29
گزارش برنامه قله شاه البرز – مهر ۹۸
گزارش برنامه قله شاه البرز – مهر ۹۸

برنامه صعود به قله ۴۱۷۰ متری شاه البرز طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روزهای ۲۴ تا ۲۸ مهرماه به سرپرستی وحید هریوندی برگزار شد.

قله شاه البرز واقع در شمال شهرک طالقان و بین دو دره طالقان در سمت جنوب و الموت در سمت شمال، بلندترین قله استان البرز و از قله های طرح سیمرغ (صعود به ۳۱ قله بلند ۳۱ استان کشور) است.

ساعت ۲۳:۵۵ چهارشنبه ۲۴ مهرماه به همراه ۱۱ نفر از همنوردان حرکت خود را از راه آهن مشهد به سمت کرج آغاز کردیم. ساعت ۱۲ روز بعد از قطار پیاده شدیم. با تاخیر یک ساعته مینی بوس، ساعت ۱۳ از راه آهن خارج شدیم و به سمت طالقان و روستای حسنجون حرکت کردیم.

ساعت ۱۷ به ویلایی که در روستای حسنجون از قبل هماهنگ شده بود، رسیدیم. سه نفر از همنوردان که با خودروی شخصی به روستا آمده بودند به ما پیوستند. ساعت ۲۱ خاموشی و خواب شبانه آغاز شد.

ساعت ۳:۳۰ صبح بیدار باش و ساعت ۴:۴۵ کوله به پشت به سمت محل قرار با قاطرچی ها حرکت کردیم. ساعت ۶ کوله های سنگین سوار بر قاطر شد و پیمایش به سمت قله با کوله سبک، با معرفی ارکان برنامه سرقدم رضا سعیدی، عقبدار امیرحسین سعیدی، امدادگر فاطمه قانعی و عکاس ایمان ظریف آغاز شد.

در ابتدای مسیر از باغات زیبای حسنجون و رودخانه گذر کردیم و در ساعت ۸:۱۵ برای صرف صبحانه توقف کرده و مجدد در ساعت ۸:۴۰ پیمایش را از سر گرفتیم.

در هوایی آفتابی و بسیار عالی در ساعت ۱۲:۰۵ به ارتفاع ۲۹۰۰ و محل برپایی کمپ رسیدیم. بعد از برپا کردن چادرها و استراحتی کوتاه در ساعت ۱۲:۴۵ به سمت قله حرکت کردیم.

 

پیمایش باقیمانده کوتاه ولی شیب ها تند بود. نهایتا در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز ۲۶ مهرماه تمامی نفرات تیم بر بام استان البرز، قله شاه البرز ایستادیم.

بعد از گرفتن عکس یادگاری و استراحتی کوتاه به سمت کمپ حرکت کرده و در ساعت ۲۱ به محل چادرها رسیدیم. پس از صرف شام به خواب رفتیم.

صبح شنبه ساعت ۶ بیدار شده و ساعت ۶:۴۵ حرکت خود را به سمت روستای حسنجون آغاز کردیم. سه نفر از همنوردان برای کمک به قاطرچی برای بار کردن کوله ها دیرتر به راه افتادند.

ساعت ۱۲ به روستای حسنجون رسیدیم و کوله ها را داخل مینی بوس قرار دادیم و به سمت راه آهن کرج حرکت کردیم.

ساعت ۱۴:۴۵ به راه آهن رسیدیم و بعد از صرف ناهار ساعت ۱۵:۴۵ سوار بر قطار به سمت مشهد حرکت کردیم و در ساعت ۴ صبح یکشنبه ۲۸ مهرماه در راه آهن مشهد برنامه پایان یافت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=19340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.