• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
4

گزارش تکمیلی عملیات جستجو و نجات حادثه منجر به فوت «زنده‌یاد چراغی» در دماوند

  • کد خبر : 77049
  • 24 تیر 1401 - 20:23
گزارش تکمیلی عملیات جستجو و نجات حادثه منجر به فوت «زنده‌یاد چراغی» در دماوند
گزارش تکمیلی عملیات جستجو و نجات حادثه منجر به فوت «زنده‌یاد چراغی» در دماوند؛ با ویرایشی مختصر به نقل از آقای دکتر مساعدیان رئیس محترم بخش جستجو و نجات فدراسیون منتشرشده در رسانه انجمن پزشکی کوهستان، ارائه می‌گردد.

گزارش تکمیلی عملیات جستجو و نجات حادثه منجر به فوت «زنده‌یاد چراغی» در دماوند؛ با ویرایشی مختصر به نقل از آقای دکتر مساعدیان رئیس محترم بخش جستجو و نجات فدراسیون منتشرشده در رسانه انجمن پزشکی کوهستان، ارائه می‌گردد:
سه‌شنبه شب ۲۱ تیر ۴۰۱ پس از دستور آقای حسین امانی رئیس امور پناهگاه‌های فدراسیون مبنی بر جستجوی فرد گمشده در جبهه شمالی دماوند، حدود ساعت ۲۳:۳۰ آقای جواد اکبری به همراه آقایان مجید زحمتکش و کرامت امانی از بارگاه سوم به سمت قله دماوند حرکت کرده تا از طریق جبهه جنوبی و سپس شمالی به موقعیت احتمالی مصدوم برسند.
به خاطر خستگی کاری نفرات جستجو گر در روزهای گذشته، تیم مجبور به چند استراحت در ارتفاع‌های مختلف شدند. در نهایت حدود طلوع آفتاب به قله رسیدند. سپس از مسیر شمالی سرازیر شده و از همان ابتدای مسیر با دقت بیشتری مسیر فرود را چک کرده تا به محلی به اسم تخت خدا رسیدند.
در این محل به سه قسمت تقسیم شده و نفرات بنام‌های کرامت امانی مسیر نرمال و یخچال اسپیلت، مجید زحمتکش یال سنگی منتهی به پناهگاه ۵۰۰۰ و جواد اکبری دره شرقی موازی با مسیر شمال شرقی از حدود ۵۲۰۰ برنامه جستجو را آغاز کردند. (حدودساعت ۶:۳۰)
حدود ساعت ۹ صبح نشانه‌هایی از لوازم و سپس خود مرحوم بر روی یخچال دوبیسل پیدا شد.
جواد اکبری و مجید هم به سمت دوبیسل حرکت کردند پس از اطمینان از فوت کمال چراغی و تثبیت ایشان بر روی یخچال چند فیلم و عکس گرفته شد و بخاطر خطر ریزش سنگ از بالا دست نفرات را از روی یخچال دوبیسل خارج کرده و با جناب امانی تماس گرفته شد و شرح ماجرا بازگو گردید و به دستور ایشان با دکتر کبادی هماهنگی انجام گردید و منتظر نیروهای امداد هلال شدند.
ساعت ۱۴ یکی از نفرات هلال بنام آقای محمد صادقی‌فر به پناهگاه ۵۰۰۰ رسیده و به همراه ایشان به سمت متوفی بر روی یخچال حرکت کردند و عملیات انتقال ایشان از روی یخچال به سمت کناره‌ها و سپس به سمت پایین انجام شد. حدود یک‌ساعت بعد آقايان داود لشکری و محمد نصیری از نیروهای امداد نیز به جمع ملحق شده و به انتقال متوفی کمک نمودند.
در انتها در ساعت حدود ۱۵ با بسته‌بندی متوفی بر روی قاطر از دوستان امداد هلال احمر خداحافظی کرده و پس از هماهنگی و کسب اجازه از جناب امانی منطقه را ترک کردند و به سمت روستای ناندل حرکت کردند و ساعت ۱۸ سوار پاترول شده و بسمت پلورحرکت کردند.
اتمام عملیات و رسیدن به پلور ساعت ۲۱؛
(منبع گزارش انجمن، مدیر میدانی بارگاه سوم،
آقای جواد اکبری)؛ ۴۰۱/۲۱۸
هيئت كوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان رضوی؛ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.