• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

گزارش صعود به اورین(خوی)

  • کد خبر : 27209
  • 30 بهمن 1399 - 12:47
گزارش صعود به اورین(خوی)

بنام خداوند جان و خرد

 

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همنوردان عزیز
همانگونه که به استحضار رسیده بود برنامه این هفته گروه کوهنوردی تبریز قایا قله ۳۶۷۰ متری اورین واقع در منطقه حصار از توابع شهرستان خوی بود که طبق برنامه انجام گردید.
در زیر خلاصه ای از گزارش صعود به حضور ایفاد میگردد.
نفرات شرکت کننده در برنامه آقایان :
۱-محمد باقری
۲-محمد همراهی(مسئول کمیته فنی )
۳-خلیل زبرجدی لاله
۴-مسعود امتنانی
۵-حبیب دیده بان
۶-قادر وحید فرزانه
۷-آرش شهرگان ( مسئول برنامه )
۸-محسن پالار
۹-مهدی بریدی
۱۰- رضا طیری.
حوالی ساعت ۲۱:۰۰ بادی بسیار سرد و شدید سراسر منطقه را در بر گرفت طوری که نیاز به طناب انفرادی در طول مسیر لازم مینمود . در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد این شرایط تغییر نمود و سرعت باد کاملاً کاهش یافت اما برودت هوا همچنان باقی بود .
img_0952.jpg
سر ساعت ۰۵:۳۰ بامداد گروه محل پناهگاه را به سمت قله در تاریکی ترک نمود ، پاسی از مسیر را با چراغ پیشانی در مه صبحگاهی حرکت نمودیم و با طلوع خورشید دوباره باد سرد شروع به وزیدن در منطقه نمود ، به
هر حال با روشن شدن هوا مناظر منطقه رفته رفته زیبائی خود را جلوه میداد . با نظر مسئول محترم کمیته فنی یک خط مستقیم از طریق یال شمالی به سمت قله مسیر حرکت گروه شد . هر از گاهی ابری بر فراز قله که زادگاه این ابرها دریای سیاه واقع در ترکیه میباشد بر فراز قله قرار میگرفت . نهایتاً تیم با یک تلاش دو ساعت و نیمه راس ساعت ۰۸:۰۰ بامداد بر فراز قله ۳۶۷۰ متری قله اورین قرار گرفت .گروه در یک جانپناه سنگ چین که بر فراز قله وجود دارد در کنار هم قرار گرفتیم ، لختی استراحت ، یادی از دوستان ، یادی از رفتگان ، شادی از صعود ، گرما بخش سرمای حاکم بر منطقه بود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه بر فراز قله و گرفتن چندی عکس یادگاری بر فراز این قله مسیر خط الراس قله کوچک اورین را در پیش گرفتیم پس از ۱۰ دقیقه فرود گروه به تصمیم نفرات از صعود به قله کوچک منصرف شده و به عوض ان دیداری با آبشار بسیار زیبای روستای بدلان را در دستور کار خود قرار داد و مسیر فرود را به محل پناهگاه تغییر داد در این بین دریاچه های بسیار زیبائی که در مسیر وجود دارند و سرچشمه آنها ذوب برف و چشمه های فراوانی که در جای جای منطقه هستند میباشد ،محلی برای استراحت کوتاه گروه در نظر گرفته شد . نهایتاً گروه پس از یک ساعت و پانزده دقیقه در محل پناهگاه قرار گرفت.پس از جمع آوری لوازم و پاکسازی پناهگاه توسط اعضا ، گروه محل را به مقصد آبشار بدلان در ساعت ۱۲:۰۰ ترک نمود . مسیر خاکی تا روستای بدلان که در تاریکی دیروز طی شده بود جلوه دیگری در روشنائی روز داشت. نهایتاً در ساعت ۱۳:۰۰ به روستای بدلان رسیدیم و مسیر حدود ۵ کیلو متری و خاکی آبشار را در بین باغهای بسیار زیبای منطقه در پیش گرفتیم و ساعت ۱۳:۲۰ در پای آبشار بودیم و پس از صرف مختصر ناهاری عده ای از دوستان به گشت و گذار و عده ای مشغول به تمرینات بولدرینگ در منطقه شدند. گروه سر ساعت ۱۵:۰۰ منطقه را به سمت تبریز ترک نمودند و سر ساعت ۱۹:۳۰ تمامی اعضا با روحیه ای شاد و در سلامتی کامل به سمت خانه های خود روانه گشتند.
در اینجا لازم میدانیم بازگشت غرور آفرین مرد کوهستان جناب آقای عظیم قیچی ساز به میهن عزیزمان را به مردم عزیز ، مخصوصاً جامعه کوهنوردی تبریک عرض نمائیم. امید است این عزیز با صعود به دو قله باقیمانده از ۸۰۰۰ متری ها در سلامت کامل شادی را به کلبه جامعه کوهنوردی به ارمغان بیاورد.
با تشکر از همراهیتان
گروه کوهنوردی تبریز قایا
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=27209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.