• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
گزارش صعود

گزارش صعود به قله شاهوار

  • کد خبر : 14467
  • 30 آذر 1399 - 11:18
گزارش صعود به قله شاهوار
صعود موفق کوهنوردان چکاد ایران بر بام‌ استان سمنان.

قله شاهوار(۳۹۱۰ متر)  در البرز شرقی در استان سمنان- شهرستان شاهرود- بخش بسطام- دهستان خرقان واقع شده است و بلندترین قله استان سمنان می باشد.درشمال این قله روستای سیاه مرزکوه ،درجنوب شرق ، روستای نکارمان درجنوب روستای زرشک ودرغرب،  روستای تاش واقع است. در دامنه های اين كوه انواع گياهان خودرو و دارويي و گل هاي فراوان از جمله خیارک،پیاز کوهی ،کلاه میرحسن ،شمعدانی وحشی را می توان یافت.

 مسیرهای اصلی صعود به قله :

۱)      مسیر جنوب غربی : روستای نکارمان – یال جنوب غربی- قله شاهوار

۲)      مسیر جنوبی: روستای زرشک – یال جنوبی – قله شاهوار

۳)     مسیر غربی: روستای تاش بالا  –چشمه میشی- گردنه پیر میشی (آرام میشی)- قله شاهوار

اکثرا از مسیر غربی اقدام به صعود می شود.

شرح برنامه:

شب چهارشنبه ۲۱-۰۳-۹۳ ساعت ۲۳:۲۰ برای صعود به قله “شاهوار”(۳۹۱۰ متر) ازتهران- پایانه بیهقی- راهی شاهرود شدیم. ساعت ۵:۰۰ روزپنج شنبه به شاهرود رسیدیم قبلا با یک مینی بوس هماهنگ شده بود وپس ازجابجایی کوله ها ساعت ۵:۱۵ به سمت روستای تاش حرکت کردیم. با رسیدن به روستای تاش به سمت جاده خاکی معدن حرکت کردیم ودر ساعت ۶:۵۰ به انتهای جاده خاکی- نگهبانی معدن- رسیدم .ازمینی بوس پیاده شده ورو به شرق به طرف چشمه میشی به راه افتادیم .ساعت ۷:۵۰ به چشمه میشی رسیدیم وبساط صبحانه پهن شد.با خوردن صبحانه در ساعت ۸:۳۰ دوباره به راه افتادیم رو به شرق آرام آرام ارتفاع گرفتیم در مسیر رد پای خرس به خوبی دیده می شد. ساعت ۱۰:۳۰ به گردنه پیر میشی(آرام میشی) رسیدم آنجا بر فراز کوه گله ای-هفت راسی- کل وحشی را دیدیم.طبیعت زیبای آنجا ،روح هر کوه نوردی را به وجد می آورد.با استراحتی کوتاه و گرفتن عکسهای یادگاری – رو به جنوب- ادامه مسیر داردیم تا اینکه در ساعت ۱۱:۵۰ به قله شاهوار رسیدیم در کنار سنگچین و تابلوی قله نیم ساعتی نشستیم و از مناظر آنجا لذت بردیم.سپس رو به پایین فرود را آغاز نمودیم.ساعت ۱۴:۰۰ به چشمه میشی رسیدیم وآنجا ناهارخوردیم.بعد از ناهار به سمت نگهبانی معدن به راه افتادیم ودر ساعت ۱۵:۴۰ با رسیدن به کنارمینی بوس یک برنامه کوهپیمایی بسیار زیبا در البرزشرقی به پایان رسید.البته ما از تاش به آبادی مجن رفتیم وازآبشار بسیارزیبای مجن دیدن کردیم.این آبشار یکی از جاذبه های گردشگری شاهرود می باشد.بازدید ازاین آبشار را حتما در برنامه خود قرار دهید.

 افراد شرکت کننده:

 امیر کلهر – کورش حکیمی – مهسا دشتی پور – مهران حیدر خانی – محمد رضا اشراقی – معصومه شیخ مرادی – فاطمه علی محمدی – ایرج فدوی – حسن بیرجندی – مینو ضابطیان(سرپرست)-سعید صبور

نکات برنامه:

–          با توجه به بکر بودن منطقه ووجود حیوانات وحشی- خصوصا خرس- صعود قله شاهوار می بایست به صورت گروهی انجام شود.

–          صعود قله شاهوار ازتاش با توجه به اینکه ارتفاع مبدا صعود – نگهبانی معدن-۲۷۵۰ متر می باشد.صعودی ساده وبدون مشکل است.

–          ارتفاعات با GPS اندازه گیری شده اند.

–          با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه داشتن پوشاک مناسب ضروری است.

–          استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.

مسیر سبز رنگ طی شد.

رد پای خرس

بر فراز قله شاهوار

آبشار بسیار زیبای مجن

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.