از تهران تا روستای خفر شهرستان سمیرم چیزی حدود ۹:۳۰ساعت جاده آسفالته وجود داره که بعد از سمیرم جاده دوطرفه است و پرپیچ و خم.روستای خفر که اقتصاد متکی به باغداری و گردشگری داره مبدا صعود چند قله از قلل مرکزی دنا است، واحدهای شخصی اقامتی، خانه کوهنوردان و باغ مجاور اون محل اسکان کوهنوردان هستند.
‎ساعت ۷:۳۰صبح پنجشنبه از ارتفاع ۲۲۲۶متر خفر و خانه کوهنوردان و از وسط باغهای سیب به سمت دره غربی روستا به راه افتادیم. بعد از عبور از لوله سیاه انتقال آب و تک درخت سپیدار و پایان باغهای سیب به پاکوبی در مجاورت رودخانه رسیدیم و به مسیر ادامه دادیم، سمت راست رودخانه ما را پس از ۲ساعت پیمایش در شیبی که به تدریج تند. می شود به جانپناه رساند.استراحت کردیم و ساعت ۱۰به سمت قله به راه افتادیم. جانپناه در ارتفاع ۳۰۰۰متری بود و در مجاورت آن یک جوی آب، یک لوله بزرگ انتقال آب و یک سرویس بهداشتی کوچک وجود داشت و البته گنجایش محدودی دارد.
‎مسیر جنوب جانپناه را در کنار جوی آب بالا رفتیم،در ارتفاع ۳۱۵۰متر به چشمه آب ترپیازه رسیدیم، آب برداشتیم و بلافاصله وارد یخچال وبرفچال دره شدیم که رفته رفته بر شیب و خطر آن افزوده می شد.‎مدتی بر روی یخچال پیمایش داشتیم و در یک ساعت هم مسیر سمت چپ و شیب تند خاکی وقت ما را هدر داد ولی نهایتا مجدد از همان یخچال بالا رفتیم تا به محلی به نام اصطلاحی فرودگاه رسیدیم، از آنجا یخچال کم رمق شد و نهایتا شیب کمتر و دوباره زیر قله شیب و شن اسکی در پیش ما بود، شباهت ها بین مسیر قله قاشمستان و قله کلونچین زردکوه زیاد است.
‎حدود ساعت ۱۵:۳۵عصر به قله۴۴۱۶متری قاش مستان دنا رسیدیم. مدتی به عکاسی و ریکاوری گذشت و ساعت ۱۶ فرود آغاز شد.‎مسیر یخچال باید قبل غروب و سفت شدن پوسته برف تمام می شد، یخ شکن را به کفش بستیم و شیب را پایین آمدیم، ساعت ۲۰به چشمه رسیدیم و از بابت یخچال خیالمان راحت شد.‎۲۰:۳۰به جانپناه رسیدیم و بعد از خوش و بش با کوهنوردان اهوازی و لطف و پذیرایی که نمودند به سمت خفر رفتیم، نهایتا در تاریکی شب با هدلایت پیمایش داشتیم و ساعت ۲۲:۴۵به روستای خفر رسیدیم و برنامه به پایان رسید.