• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

گزارش صعود قله سماموس و شب مانی بر فراز قله ۲۴- ۹۳/۳/۲۳

  • کد خبر : 27882
  • 02 اسفند 1399 - 16:52
گزارش صعود قله سماموس و شب مانی بر فراز قله 24- 93/3/23

با توجه به اینکه مطابق مصوبه کمیته فنی کانون کوهنوردان گیلان صعود شاخصی با هدف پیمایش مسیر شمالی دماوند، شب مانی بر فراز قله و فرود از رخ جنوبی قله در تابستان ۱۳۹۳ مقرر گردیده است و نیز سه برنامه به قرار

۱- صعود شبانه قله شاه معلم

۲- صعود قله سماموس و شب مانی بر فراز قله

۳- صعود به قله سبلان و شب مانی بر بلندای آن

جهت گزینش و سنجش آمادگی نفرات داوطلب پیش بینی شده بود. لذا گزارش برنامه های اجرا شده جهت اطلاع کمیته فنی کانون کوهنوردان گیلان به پیوست می باشد.

 

۲- گزارش صعود قله سماموس و شب مانی بر فراز قله ۲۴- ۹۳/۳/۲۳ 

سرپرست: امیر پورزحمتکش

جانشین سرپرست: آرمان حداد

راهنما: علیرضا صدری

جلودار: افسانه کریمی و لیلا شکورنیا

عقب دار: مرتضی حسن زاده

گروه پس از تجمع در محل مقرر (بالاتر از میدان فرهنگ جنب مدرسه ابوریحان) حرکت خود را به سوی مبدا صعود (رامسر روستای جواهرده) در ساعت ۶:۲۰ بامداد روز پنج شنبه مورخه ۲۲/۳/۹۳ توسط یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری شخصی با تعداد ۲۴ نفر آغاز نمود.

در ساعت ۹:۴۵  گروه وارد روستا جواهرده شده و پس از آمادگی نفرات و نرمش پیش از صعود (که توسط آقای آرمان حداد صورت گرفت) و صحبتهای اینجانب به عنوان سرپرست برنامه در ساعت ۱۰:۳۰ صعود به سمت قله سماموس را آغاز نمودیم.

در طول مسیر پیش از رسیدن به منطقه باغ دشت استراحتی ۱۰ دقیقه­ای اعلام نمودم که در طول آن آقای علیرضا صدری قبول زحمت نموده و برای سایر شرکت کنندگان در خصوص طرز استفاده باتون کوهنوردی آموزشهایی ارائه نمودند.

پس از رسیدن به منطقه چشمه باغ دشت راس ساعت ۱۲ گروه جهت صرف نهار و آموزش تا ساعت ۱:۳۰ توقف داشتیم که نیم ساعت به نهار اختصاص داشت و در یک ساعت باقی مانده آقای آرمان حداد کلاسی آموزشی در خصوص نحوه کمپینگ چگونگی برپایی چادر برگزار نمودند.

در ساعت ۱۳:۳۰ ظهر گروه حرکت خود را جهت صعود بر فراز قله از یال اصلی قله ادامه داده و پس از ۴ بار استراحت در فواصل مختلف به مقدار ۳ دقیقه، ۵ دقیقه، ۵ دقیقه، ۸ دقیقه در ساعت ۱۸ عصر گروه در زیر شیب منتهی به قله قرار گرفتو اقدام به برپایی چادرها برف چال که در آن منطقه قرار داشت نمود.

شایان ذکر است در این محل ۴ نفر از شرکت کنندگان دچار مشکلات جسمی شامل (تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکم) شدند که استراحت در منطقه و در داخل چادر موجب بهبودی ایشان گردید.

پس از برقراری کمپ شرکت کنندگان جهت استراحت به چادرهایشان رفتند و در ساعت ۳:۴۵ بامداد بنده اعلام برپاشدن در مدت زمان ۵ دقیقه و حضور در بیرون چادرها نمودم که به جز ۲ نفر باقی شرکت کنندگان در زمان مقرر در بیرون چادر حاضر گردیدند.

گروه راس ساعت ۴ بامداد اقدام به صعود نمود ساعت ۴:۱۵ بامداد به روی قله سماموس با ارتفاع ۳۶۵۰ متر قرار گرفت و بلافاصله به محل کمپ بازگردید و نفرات برای استراحت داخل چادرهایشان شدند در ساعت ۶ بامداد مجددا توسط اینجانب اعلام بر پایی در مدت زمان ۵ دقیقه شد که این بار همگی نفرات حاضر شدند و گروه مجددا اقدام به صعود قله نمود و ساعت ۶:۱۵ دقیقه برای بار دوم بر روی قله قرار گرفته و زمانی را جهت استراحت و عکسبرداری از گروه و مناظر اطراف سپری نمودیم در ساعت ۶:۴۵ بامداد به محل کمپ جهت صرف صبحانه بازگشتیم بعد از استراحت نفرات و جمع آوری کمپ گروه در ساعت ۹ محل کمپ را ترک نمود و پس از پشت سر نهادن یال قله مسیر خود را از جهت شن اسکی به سمت پایین ادامه دادیم (لازم به توضیح است که ۲ نفر از شرکت کنندگان از مسیر اصلی بازگشتند و وارد شن اسکی نشدند. آقای آرمان محسن زاده به دلیل زانو درد و آقای آرمان حداد به جهت همراهی ایشان) گروه مسیر را تا چشمه باغ دشت ادامه داد و در آنجا آن دو نفر به گروه پیوستند. ساعت ۱۱:۳۰ نهار را در محل چشمه باغ دشت صرف نموده و پس از برگزاری جلسه پایانی در همین محل در ساعت ۱۳:۳۰ ظهر منطقه باغ دشت را به سمت پایین ترک نمودیم.

در مسیر ۱۰ دقیقه جهت استراحت و آموزشی نکاتی درباره تجهیزات کوهنوردی که توسط آقای علیرضا صدری انجام شد داشتیم و راس ساعت ۲:۴۵ ظهر به روستای جواهرده رسیدیم و پس از کمی استراحت و مرتب کردن وسایل سوار مینی بوس شده و به سمت رشت حرکت کردیم.

 

تشریح وضعیت آب و هوا در منطقه صعود:

در تمام طول صعود در روز هوا آفتابی و پایدار بود و از لحاظ آب و هوا شبی آرام و مطلوب را سپری نمودیم فقط در طول بازگشت پس از ورود به مسیر شن اسکی فرود در هوایی ابری و مه آلود با دیدی کم صورت گرفت.

 

تشریح صورت وضعیت مالی صعود:

تعداد شرکت کنندگان: ۲۴ نفر که از ۱۶ نفر هزینه صعود دریافت گردید (سایر شرکت کنندگان با وسیله شخصی در مبدا صعود حاضر بودند.)

مبلغ دریافتی از هر نفر: ۱۵۰۰۰۰ ریال

مبلغ کل دریافتی از شرکت کنندگان: ۲۴۰۰۰۰۰ ریال

مبلغ مانده از برنامه شاه معلم: ۱۱۵۰۰۰۰ ریال

جمع کل مبلغ: ۳۵۵۰۰۰۰ ریال

مبلغ پرداختی به مینی بوس: ۳۵۰۰۰۰۰ ریال

هزینه برای گروه: ۵۰۰۰۰ ریال

 

اسامی شرکت کنندگان در برنامه قله سماموس و شب مانی بر فراز قله

۱- امیر پورزحمتکش (کاوه)

۲- الهام آذین مهر(کاوه)

۳- لیلا شکورنیا(کاوه)

۴- سینا خشنود(کاوه)

۵- رضا عاطفی(چکاد)

۶- صابرزاد میرزا(چکاد)

۷- بهروز کشاف(چکاد)

۸- تقی رفاهی(چکاد)

۹- یاشا خندابی (چکاد)

۱۰- مرتضی حسن زاده (چکاد)

۱۱- سهیل ارز بین(چکاد)

۱۲- عماد عباسی(چکاد)

۱۳- سامره داشاد (سپهر)

۱۴- آرمان محسن زاده(سپهر)

۱۵- جواد پیروی(سپهر)

۱۶- سیمین اکبری(سپهر)

۱۷- افسانه کریمی(سپهر)

۱۸-مهرداد رجبی (البرز)

۱۹-مهیار فلاحتکار (البرز)

۲۰-فرشاد جلالی (پژواک)

۲۱- مینا مولا دوست(پژواک)

۲۲- مهدی صلاحی (تیلار)

۲۳-آرمان حداد (آزاد)

۲۴- علیرضا صدری(آزاد)

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=27882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.