• امروز : دوشنبه, ۱۴ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
کل اخبار 24592
1

گزارش صعود و بررسی مسیر قله الرم‌ ۳۸۸۰ متر

  • کد خبر : 48426
  • 01 مرداد 1400 - 19:00
گزارش صعود و بررسی مسیر قله الرم‌ ۳۸۸۰ متر
بام نیوز: صعود و بررسی مسیر قله الرم‌ ۳۸۸۰ متر از گرمابدر.

‍ ‍ با یاد خدا و درود به دوستان و همراهان

گزارش برنامه کوهنوردی جمعه ۱۸ تیر ۴۰۰

صعود و بررسی مسیر قله الرم‌ ۳۸۸۰ متر از گرمابدر

این‌ قله واقع در دشت لار و در ابتدای خط الراسی غربی شرقی قرار گرفته که در ادامه به شرق شامل قله های جیرک ، گرگ، دیواسیاب و گونکچال میباشد .

این خط الراس تقریبا موازی خط الرس چپکرو به دوخواهرون بوده و هر دو خط الراس با دید مستقیم از غرب به سمت قله دماوند نزدیک میشوند.

سال قبل در مسیر برنامه چپکرو از دامنه این قله ها عبور کردیم و نیم نگاهی برای صعود انها داشتم .

در نقشه های جناب مقیم موقعیتش را بررسی کرده بودم دوست عزیزمان مجید ملک محمدی قبلا در یک برنامه جالب و سه روزه این خط الراس را تا پلور طی کرده بود.

یک قله دوقلو با ارتفاع ۳۵۵۰ متر قبل از الرم در منطقه قرار دارد که از ابتدای دشت لار در دیدرس بوده و محل شک و تردید بین دوستان شده بود و البته در یکی از گزارشهای معتبر از بزرگان سالهای قبل هم به همین قله دوقلو ۳۵۵۰ متری الرم اطلاق شده بود .

با این تفاسیر تصمیم بر آن شد که برای اطمینان‌ خود تحقیق و بررسی میدانی انجام دهیم که با اینکار مسیر صعودمان هم توسعه و افزایش داده شد.

سحرگاه جمعه از گردنه یونزا وارد دشت لار شدیم شب قبل مه دره را پوشانده و درحال بالا رفتن بود و که علاوه بر ایجاد مناظر بسیار زیبا هوا را هم بسیار خنک و دلپذیر کرده بود .

با عبور از دشت و عرض رودخانه در کنار ابشار قو یا سفیداب صبحانه صرف کردیم و ساعتی بعد در منطقه اسکان عشایر سرخک‌ از لوله اب موجود در منطقه کسری اب را تامین کردیم مسیر معمول الرم از گردنه قو هست که از اینجا به شرق میرود ولی ما برای رسیدن به قله های مذکور بسمت جنوب صعود کردیم بعد از ساعتی به قله ها رسیدیم که بین انها گردنه هست و دومی صخره ای میباشد ولی ظاهرا نام خاصی ندارند و در ضمن ارتباطی هم به قله بعدی یا الرم واقعی ندارند زیرا بعد از قله دوم دره و رود فصلی بود و باید ارتفاع کم میکردیم بهرحال با دور کردن مسیر خود بسمت گردنه قو رفتیم و از مسیر معمول الرم را صعود کردیم ساعت نزدیک ۱۴ بود و تا اینجا بیش از ۲۰ کیلومتر پیمایش داشتیم .

قصد داشتیم به جیرک و گرگ هم سری بزنیم زیرا مسیر پیمایشی و بدون‌ چالش است و اختلاف ارتفاع زیاد هم ندارند ولی صعود قله دوقلو زمان و انرژی اضافه گرفته بود از طرفی تاول پای یکی از دوستان سرعت گروه را کم کرده بود بنابراین تا همینجا بسنده کرده و بسمت گردنه قو پایین امده و به دشت لار برگشتیم و قبل تاریکی از دشت خارج شدیم و ساعتی بعد به کنار ماشین رسیدیم.

که کل مسافت حدود ۴۲ کیلومتر شد

شکر خدا برنامه دلچسب و جذاب با سلامتی و موفقیت به پایان رسید ولی کار ما با دشت لار هنوز به پایان نرسید.

تا درودی دیگر و برنامه دیگر بدرود

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.