• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
0

گزارش عملیات نجات در کله قندی رامهرمز استان خوزستان

  • کد خبر : 85650
  • 15 اردیبهشت 1402 - 21:22
گزارش عملیات نجات در کله قندی رامهرمز استان خوزستان
انجمن پزشکی کوهستان ایران: طی تماس تلفنی  ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز سه شنبه تاریخ ۱۲/۲/۱۴۰۲ از سمت مربی و امدادگر سازمان هلال احمر جناب اقای امین کردزنگنه با  تیم واکنش سریع امداد و نجات باشگاه چکاد مبنی بر مصدومیت یک فرد کوه رو در مسیر کله قندی هماهنگی اولیه برای عملیات انجام شد. هنوز از وضعیت مصدوم هیچ‌ مشخصاتی در دست نبود.

به گزارش بام، خوشبختانه چند تن از کوهنوردان با تجربه که کارگروههای باشگاه چکاد بودند نزدیک منطقه بودند و طی تماس اولیه در کمترین زمان ممکن به مصدوم رسیدند و اقدامات اولیه را انجام دادند.

همزمان پرسنل هلال احمر و پرسنل اورژانس ۱۱۵ از سمت جاده کارخانه گچ که نزدیک ترین مسیر ممکن به منطقه بود راهنمایی شدند.

تیم واکنش سریع که تشکیل شده از مربیان و کارگروههای باشگاه چکاد بود تمامی اقدامات اولیه و ارزیابی وضعیت مصدوم را مورد بررسی قرار داد و همزمان با امکانات موجود با استفاده از تجهزات کوهنوردی برانکاردی جهت حمل مصدوم اماده کردند و بیمار را تا بخشی از مسیر پایین اوردند.

با رسیدن پرسنل اورژانس و برانکارد هلال احمر کار کمی اسان تر شد و با چک کردن دوباره مصدوم توسط پزشکیاران فوریت های پزشکی عملیات تا پای ماشین با موفقیت انجام شد.

ضمن ارزوی سلامتی برای فرد مصدم، کمال تشکر را از تمامی دست اندرکان بخصوص پرسنل زحمت کش هلال احمر و فوریت های پزشکی را داریم.

مشخصات مصدوم: اقایی ۵۶ ساله، دچار بیماری زمینه ای قلبی که تحت درمان بوده و مصرف دارو داشت.
زمان رسیدن اولین تیم امداد به مصدوم تقریباً نه دقیقه و زمان رسیدن تیم دوم امداد تقریبا شانزده دقیقه و زمان رسیدن پرسنل فوریت های پزشکی تقریبا سی دقیقه به محل حادثه بوده است.

در پایان امیدوارم تمامی اقشار جامعه و خانواده هایی که به ورزش کوهنوردی علاقمند هستند رعایت ایمنی و اصول کوهنوردی را مورد توجه قرار دهند و از دریچه باشگاه ها و با اموزش های لازم گام در کوهستان بگذارند و دیگر شاهد همچنین حوادثی در ورزش  نباشیم.
کمیته امدادونجات کوهستان استان خوزستان

انجمن پزشکی کوهستان ایران
@irmma

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.