• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
1

گزارش گردهمایی مجازی فدراسیون‌های بین‌المللی ۲۰۲۱ / حضور «محمود هاشمی» از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران

  • کد خبر : 42849
  • 06 خرداد 1400 - 11:46
گزارش گردهمایی مجازی فدراسیون‌های بین‌المللی ۲۰۲۱ / حضور «محمود هاشمی» از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران
انجمن پزشکی کوهستان ایران: گردهمایی مجازی فدراسیون‌های بین‌المللی 2021 با حضور «محمود هاشمی» از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران برگزار شد.

گردهمایی مجازی فدراسیون‌های بین‌المللی ۲۰۲۱ در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۱ میلادی مصادف با ۴ خرداد شمسی۱۴۰۰ با حضور توماس باخ (رئیس کمیته المپیک بین‌الملل) رافائل چیولی (رئیس انجمن جهانی فدراسیون‌های ورزشی بین‌الملل)، تدروس آدهانوم (دبیرکل سازمان جهانی بهداشت) و اچ.ای. بن کیمون (رئیس کمیته اخلاق المپیک بین‌الملل و دبیر کل هشتم ملل متحد) آغاز شد. همچنین آقای محمود هاشمی به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی کوهنوردی (UIAA) در این گردهمایی حضور یافت.

در این گردهمایی مجازی که با موضوع اصلی “درس‌هایی که از بحران جهانی می‌آموزیم و راه‌های تقویت رابطه‌ ورزش و جوامع” از ساعت ۹:۰۰ به وقت اروپای مرکزی (۱۱:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد، موضوعات مهم مورد بحث بر “نحوه‌ی برگزاری المپیک ۲۰۲۱” و “سلامت افراد و ورزشکاران شرکت‌کننده” تمرکز داشتند. موضوعاتی مبنی بر شرایط ملزوم برای ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک و مسائل اساسی جهت مدیریت کرونا و سلامت افراد مطرح شد. چالش‌های مهم مطرح شده در این خصوص به شرح زیر است:

۱ـ در وهله اول تا زمان برگزاری المپیک، چه تعدادی از ورزشکاران واکسینه خواهند شد؛

۲ـ آیا واکسن‌های متنوعی که در کشورهای مختلف جهان استفاده می‌شوند، تایید شده و اثربخش خواهند بود یا خیر؛

۳ـ سرنوشت ورزشکاران کشورهایی که واکسن آن‌ها مورد تایید نباشد برای شرکت در مسابقات المپیک چه خواهد بود.

در ادامه به تبیین تجربیات رؤسای برخی فدراسیون‌های بین‌المللی که طی سال اخیر مسابقاتی را برگزار کردند در خصوص موانعی که با آن‌ها رو به‌رو شدند، چالش‌هایی که پشت سر گذاشتند و نکات مثبت و منفی برگزاری مسابقات، پرداخته شد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بین تجربیات مطرح شد، اصل قرار دادن سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بهداشتی و اولویت قرار دادن آن برای برگزاری مسابقات بود. همچنین بر اهمیت دیجیتالی شدن و محصولات تلویزیونی در نحوه‌ی برگزاری رویدادها و مسابقات تاکید شد.

علاوه بر موضوعات مذکور، یکی از بحث‌های مهم گردهمایی مجازی فدراسیون‌های بین‌المللی ۲۰۲۱، تحت عنوان “سلامت روانی ورزشکاران” مطرح شد. طبق بحث‌های انجام شده، تغییرات متناوب قوانین، خط مشی‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باعث کاهش انگیزه ورزشکاران و اضطراب آن‌ها می‌شود. در نتیجه ثبات قوانین و پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یکی از راهکارهای حفظ سلامت روان ورزشکاران در این گردهمایی مطرح شد.

بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده، فراهم کردن سلامت روان برای ورزشکاران و مربیان در همه سنین مخصوصا جوانان، نیاز به هزینه قابل توجهی ندارد و تنها نیاز اساسی آن برنامه‌ریزی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.