• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24564
4

گشایش مسیر

  • کد خبر : 39412
  • 14 اردیبهشت 1400 - 23:42
گشایش مسیر
بام نیوز: همنوردان گرامی! میانی هایی که در کوه نصب می شوند هر چه با عشق وعلاقه همراه باشد ما می توانیم با ارزش تر ، تمیز تر و لذت بخش تر صعود کنیم.

به یاد معلم و پیشکسوت کوهنوردی زنده یاد سعید خالیگران.
نام مسیر: سعید خالیگران
درجه مسیر : ۵/۱۲
واقع در دره ی عقاب ها
گشایندگان:
استادسید فریبرز حسینی ، فرهاد نامداری ، فرزاد نامداری ، علی کهریزی ،مهرداد امیری و محمد امجدیان

درگشایش مسیرو هنگام صعودازدیواره هاوصخره ها نصب ابزار های میانی «متحرک» و «غیر متحرک» بر روحیه سنگنوردان و یا صعود کنندگان می تواند بسیار تاثیرگذارباشد.

دراین راستا هرزمان درمیان دیواره ها و صخره ها میانی هایی که اصولی نصب شده اند از نظر کاربردی نیز بیشتر ایفای نقش می کنند و صعود کنندگان مانور و حرکات تکنیکی را راحت و دشوار روی مسیر پیاده می کنند ، لذا این نشان از تجربه علمی و فنی گشایندگان مسیر دارد که این شکیبایی و ایمنی را تا چه حد توانسته اند به معنای واقعی تکنیک و تاکتیک به دیگران انتقال دهند و‌ چه بسا این نوع سبک بتواند هر چه بیشتر اعتماد بنفس در هنگام صعود را بالا ببرند.

براستی آن هایی که در کارگشایش مسیر تجربه کافی دارند بر این امر مهم آگاهند که میانی ها و ابزار ها و کارگاههای ثابت … هنگام گشایش اصولی نصب نگردند اطراف سنگ مانند بغض می ترکد و سنگ به صورت غیر طبیعی نمود پیدا می کند،مهم‌تر اینکه میانی ها ی دیگر هر لحظه نیز نقش حمایتی خود را از دست داده و مسیر فاقد کراکس می شود ، اگر در این زمینه ها خوب کار نشود مانند فرندیست “friend”که اصولی در بین شکاف کار گذاشته نشده و هنگام فشار و وزن بر آن از درون شکاف فرت می شود و چنان به شدت بر پیشانی نفر می نشیند که ازشدت درد به خود می پیچید و گاهی این چنین ضربه هایی احتمالأ منجربه مرگ شود.

همنوردان گرامی! میانی هایی که در کوه نصب می شوند هر چه با عشق وعلاقه همراه باشد ما می توانیم با ارزش تر ، تمیز تر و لذت بخش تر صعود کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. با سلام وارادات.لطفا اگر امکان دارد تصویری از خود مسیر به جای این تصویر بزنید که لااقل بیانگر معرفی مسیر خالیگران باشد . ممنون

  2. با سلام . لطفا میشه زحمت بکشید نفر در حال صعود از مسیر خالیگران را به جای این تصویر بزنید که به متن بخورد بزنید . تصویر را در رخسار بیستون می توانید کپی کنید . ممنون

    • سلام لطفا به شماره ۰۹۳۰۳۳۳۴۰۰۴ در واتس اپ ارسال بفرمایید تصویر رو تشکر

  3. با درود و ارادت

  4. چشم ، سپاسگزارم از لطف شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.