• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
3

گفتگوی خواندنی با کوه بانوی فعال لرستانی

  • کد خبر : 31726
  • 29 اسفند 1399 - 19:54
گفتگوی خواندنی با کوه بانوی فعال لرستانی
بام نیوز: معصومه نظر زاده کوه بانوی افتخار آفرین ایران از خطه لرستان است.

به گزارش بام نیوز، در کوهنوردی همانند دیگر رشته های ورزشی بانوان نیز بصورت فعال و پویا به این ورزش می پردازند تا جایی که رکورد پیرترین و جوان ترین کوهنورد در دنیا متعلق به بانوان است.
در ایران نیز بانوان در ورزش کوهنوردی و صعود های ورزشی در تمام زیر شاخه های آن هم پای آقایان افتخارات بی نظیری را خلق نموده اند.
یکی از بانوان موفق در این رشته کوه بانو معصومه نظر زاده است که در طول سالهای فعالیت خود توانسته همچون نگینی درخشان در این رشته بدرخشد.
نظرزاده از مدرسین بنام فدراسیون کوهنوردی وصعود های ورزشی می باشد که در این سالها کارنامه قابل قبولی را از خود بجای گذاشته است.
وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی- فیزیولوژی ورزش و اهل شهر زیبای خرم آباد در استان لرستان می باشد
در ادامه توجه شما را به مصاحبه خواندنی که با این پایگاه خبری انجام دادند جلب می نمایم.

بام نیوز: از چه تاریخی پا به عرصه کوهنوردی گذاشتید:
در سال ۱۳۸۴ اولین صعود خود را همراه با تیم کوهنوردی دانشگاه به قله یافته انجام دادم و پس از آن پس از گذشت یکماه مجددا یک صعود دوروزه به اشترانکوه داشتم که سراآغاز علاقه مندی من به این رشته ورزشی بود.

بام نیوز: فعالیت حرفه ای شما از چه تاریخی آغاز شد:
در سال ۱۳۸۵ با ورود به اردوهای انتخابی تیم ملی وزارت علوم برای اعزام به اکونکاکوا آرژانتین فعالیت حرفه ای خود را شروع و در ادامه برای ورود به عرصه مربیگری تلاش خود را دو چندان نمودم تا بتوانم در این جامعه نقش تاثیر گذاری را ایفا نمایم.
بام نیوز: از سوابق اجرایی خود در این مدت برای ما صحبت کنید:
در طول سالها فعالیت خود در این سمت ها فعالیت داشتم ، نایب رییس هیت کوهنوردی استان لرستان ،کمبته فنی آموزش استان لرستان
مسول فنی آژانس طبیعت گردی ،مسول امور بانوان اموزش فدراسیون کوهنوردی

بام نیوز: درباره وابق ورزشی خود نیز برای ما صحبت کنید:
در سالهایی که فعالیت ورزشی داشتم توانستم در زمینه های گوناگون مدارجی را کسب نمایم که در زیر خدمتتون عنوان میکنم.
مربی درجه یک کوه پیمایی، مربی درجه دو برف و یخ ،مدرس آبشار یخی ،مربی درجه سه سنگ طبیعت
مربی نجات فنی ، داور اسکای رانیننگ ، مربی فعال تهران سال۸۸تا۹۰ ، مربی برتر مربیان یخ وبرف۱۳۹۸
مربی برتر مربیان آبشار یخی در سال۱۳۹۸ ، مربی درجه سه آمادگی جسمانی ، ناجی شنا ، داور شنا ،راهنمای کوهستان و طبیعت گردی ، شروع کوهنوردی از سال ۱۳۸۴ ، عضو تیم ملی سابق کوهنوردی ، عضو تیم اعزامی دانشجویان به قله آکونکاکوا آرژانتین ۱۳۸۵ ، صعود به قله۷۱۵۸متری جیاجی کانگ نپال۱۳۸۷ ، دارای مقام نقره اسیا ، عضو تیم اعزامی به قله موساقاتا فدراسیون۱۳۸۶ ، عضو تیم اعزامی هیت تهران به قله اسپانتیک۱۳۸۸ ، دارای مقام دوم مسابقات سنگنوردی سرعت دانشجویی ، دارای مقام سوم مسابقات سنگنوردی لید دانشجویی ، مربی کوهنوردی دانشگاه تربیت مدرس۱۳۹۰ ، مربی کوهنوردی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۲ ، مربی کوهنوردی تیم همراه اول۱۳۹۸ ، اجرای تورهای کوهنوردی برگزاری کلاس های متعدد آموزشی(کوه پیمایی.برف.سنگ) ، صعود زمستانه به اکثر قله های ایران(دماوند.سبلان.اشترانکوه.هزار.لاله زار.کهار.خلنو.ازاد کوه.سفید کوه.) ، صعود یخچال کسری و سبلان
صعود گرده المانها ، صعود دیواره یافته ، گشایش دو مسیر در طبس
بام نیوز: لذت بخش ترین و سخت ترین خاطره ای که داشتید توضیح دهید:
لذت بخش ترین آن صعود به قله دماوند در ال ۱۳۸۵ به همراه خواهرم بود و سخترین آن صعود زمستانه به دماوند در اردوهای آماده سازی جهت اعزام فدراسیون برای قله موساقاتای چین در سال۱۳۸۶ بود
بام نیوز: فاصله کوهنوردی در ایران و جهان را در چه سطحی میدانید:
ما با داشتن اساتید برجسته ای که دارای دانش و مهارت کافی در این زمینه هستند اگر یک برنامه ریزی دراز مدت و پایدار داشته باشیم فاصله چندانی با جهان نداریم و میتوانیم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.
بام نیوز: توصیه شما به جامعه کوهنوردی ایران چیست:
با پتانسیلی که در بانوان این مرزوبوم سراغ دارم توصیه میکنم بصورت جدی وقدرتمند فعالیت کنند و با مجهز نمودن خود به دانش و مهارت فنی گام های حرفه ای خود را بردارند.
بام نیوز: در حوزه آموزش چه نیازی رو میبینید که بایستی برطرف شود:
در کشور ما جای خالی آموزش های ترکیبی و اردویی و فنی همانند آموزش های فرانسه احساس می شود که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.
بام نیوز: نظرتون درباره مشکلات سنگ نوردی سالنی و طبیعت چیست و چه راه کاری را پیشنهاد می کنید:
یکی از اصلی ترین مشکلات در سالن های سنگ نوردی نداشتن مربی است که باعث تعطیل شدن برخی سالن ها شده است همچنین نبود سالن اختصاصی سنگنوردی در شهرستانها باعث شده تا استعداد های نهفته ای در این رشته باقی بمانند و در سراسر ایران ورزشکاران فرصت نمایش توانمندی خود را نداشته باشند.
در طبیعت نیز از مشکلات اساسی عدم رسیدگی هیات های به دیواره های سنگ هست و اینکه در زمینه گشایش مسیر های ایمن نیاز به اقدامات یکپارچه و ضابطه مند وجود دارد.
فدراسیون و اداره کل ورزش ها می بایستی در این زمینه ورود کنند و ضمن تامین تاجهیزات فنی و ایمن نسبت به پرورش مربان اقدامات گسترده ای را صورت دهند.
بام نیوز: در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید:
انتظار می رود با اقدام مناسب نسبت به صعود های ایمن و فنی که قدری از آن فاصله گرفتیم یک گام رو به جلوی دیگر را برداریم هچنین در زمینه توسعه فرهنگ اصیل کوهنوردی از تمام ظرفیت های موجود و در دسترس بهره بگیریم تا جامعه نتیجه و تاثیر این ورزش را ببینند

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.