• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» تهران/ امدادگران با بالگرد برای جست‌وجو اعزام شدند

  • کد خبر : 74614
  • 27 اردیبهشت 1401 - 20:33
گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» تهران/ امدادگران با بالگرد برای جست‌وجو اعزام شدند
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اعزام بالگرد و تیم های واکنش سریع برای نجات ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات «خلنو» خبر داد.

شاهین فتحی‌ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بام نیوز در شمیرانات، با اعلام خبر گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» از روز گذشته تاکنون اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته طبق تماس با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه‌ای مبنی بر گم شدن دو کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» که در منطقه البرز مرکزی قرار دارد بلافاصله امدادگران پایگاه شمیرانات به محل حادثه اعزام شده و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تلاش تیم اعزامی اول در ساعت ۵ صبح بی نتیجه ماند و گروه به پایگاه بازگشت گفت: در ادامه عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان گم شده، امروز صبح با مساعد شدن شرایط تیم واکنش سریع با بالگرد به محل حادثه اعزام شده و عملیات گشت هوایی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام اینکه بالگرد، امدادگران را برای شروع عملیات زمینی پیاده کرده و بازگشته است بیان کرد: در حال حاضر امدادگران بر اساس سناریوی تعریف شده در ۲ نقطه عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کرده‌اند، اما تاکنون هیچ تماسی با این گروه برقرار نشده است.

فتحی اضافه کرد: طبق تماس دوباره‌ای که امروز صبح با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران برقرار شد متوجه شدیم این گروه ۵ نفره بوده و احتمال مفقودی سه نفر دیگر هم وجود دارد، بر این اساس تیم های حرفه‌ای هلال احمر با همکاری هیات کوهنوردی در تلاش برای نجات گم شدگان هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.