• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

گوش کردن به اصوات طبیعت عامل افزایش چشمگیر سلامت

  • کد خبر : 54837
  • 30 شهریور 1400 - 17:51
گوش کردن به اصوات طبیعت عامل افزایش چشمگیر سلامت
بام نیوز: بررسی مشترکی که توسط محققان دانشگاه‌های کارلتون، کلرادو و میشیگان صورت گرفته نشان می‌دهد حضور در طبیعت و شنیدن اصوات طبیعی به حفظ سلامت افراد کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، تحقیق یادشده حاکیست شنیدن اصوات مختلف طبیعی نه تنها لذت بخش است، بلکه موجب افزایش بهداشت روانی و سلامت اجزای مختلف بدن می‌شود.

پژوهشگران مذکور می‌گویند افراد باید تلاش کنند رابطه خود با طبیعت را حفظ کرده و به طور مداوم با آن در ارتباط باشند. راه رفتن در میان درختان و فضای جنگلی از میزان استرس و به هم ریختگی عصبی و روانی اشخاص به میزان زیادی می کاهد و موجب می‌شود تا جلوی شکل گیری بسیاری از بیماری‌ها در افراد گرفته شود.

بررسی یادشده با ضبط و بررسی اصوات ۲۵۱ منطقه در ۶۶ پارک جنگلی ملی آمریکا انجام شده و ثابت کرده در مناطقی که اصوات طبیعی بیشتر و اصوات مصنوعی ساخت بشر کمتر به گوش می‌رسد، افراد کمتر با مشکلاتی مانند بیماری‌های شناختی، دردهایی در اعضای مختلف بدن، احساسات منفی، استرس و غیره دست به گریبان بوده اند.

در عین حال هر یک از اصوات طبیعی تاثیر خاصی بر بدن و سلامت آن می‌گذارند. به عنوان مثال، صدای آب موجب تقویت احساسات مثبت شده و صدای پرندگان به غلبه بر استرس و حس دلخوری کمک می‌کند. در دهه‌های اخیر رشد شهرنشینی و تخریب جنگل‌ها باعث شده تا انسان‌ها کمتر بتوانند به اصوات طبیعی دسترسی داشته باشند. در عین حال شیوع ویروس کرونا یک بار دیگر ضرورت توجه به طبیعت برای افزایش سلامت بهداشت و روان را یادآور شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.