• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
2

یاران بلوط‌های زاگرس در کنار هفت برم با هم عهد ایستادگی بستند

  • کد خبر : 54752
  • 30 شهریور 1400 - 17:48
یاران بلوط‌های زاگرس در کنار هفت برم با هم عهد ایستادگی بستند
بام نیوز: عصرگاه جمعه ۲۶ شهریور ماه سال جاری در حاشیه تالاب هفت برم شاهد یک رویداد ارزشمند برای حفاظت از زاگرس در راستای توسعه ی پایدار سرزمین بودیم.

به گزارش خبرگزاریبام نیوز از شیراز، به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین از زباله، به همت انجمن میراث زاگرس، انجمن یاران بلوط زاگرس و انجمن تاسک، برنامه پاکسازی در حاشیه تالاب اول هفت برم برگزار شد.

این گردهمایی حامل پیام خوش یمن دیگری نیز برای این خطه ی زرخیز بود و دو تشکل مردم نهاد انجمن یاران بلوط زاگرس و انجمن تاسک، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با حضور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از قدرت گرفتن تشکل های محلی به رویکرد مشارکتی در حفاظت از مناطق اشاره کرد و گفت: آغاز به کار تشکل های جدید، نوید حرکت هایی نوین در این منطقه خواهد بود.

در این برنامه مهدی پارسایی، دبیر انجمن یاران بلوط زاگرس ضمن اعلام رسمی آغاز فعالیت این انجمن از برنامه های این تشکل در آینده گفت.

محمد یزدانپور، دبیر انجمن میراث زاگرس از همت و تلاش ستودنی نیرو های توانمند تشکل های نوپای یاران بلوط و تاسک​ گفت و به همراه محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث پریشان کازرون آمادگی خود را به منظور همکاری های نزدیک و موثر با این دو تشکل نوپا اعلام کردند.

در پایان این برنامه در کنار انبوهی از زباله های جمع آوری شده توسط دوستداران طبیعت، تعدادی از تجهیزات اطفای حریق نیز که توسط انجمن میراث زاگرس با همکاری بهمن ایزدی، فعال محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس تهیه شده بود، به انجمن یاران بلوط زاگرس و انجمن تاسک اهدا شد.

همچنین بخشداری دشمن زیاری، انجمن میراث پریشان، حامیان طبیعت کوه چنار،گروه شیراز آفرود و آفرود کلاب شیراز، در این برنامه همکاری داشتند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.