• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24600
1

یاسر خاسب گوی آرزوهای مردم را به قله دماوند برد/ تیر نمادین آرش

  • کد خبر : 78654
  • 11 شهریور 1401 - 14:53
یاسر خاسب گوی آرزوهای مردم را به قله دماوند برد/ تیر نمادین آرش
بام: یاسر خاسب در جدیدترین تجربه اجرایی خود، نمایش «آدموند» را بر قله کوتاه دماوند اجرا کرد.

یاسر خاسب بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین تجربه اجرایی خود، به خبرنگار بام گفت: جدیدترین تجربه‌ گروه «بدن دیوانه» که با حمایت بنیاد رودکی و همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر انجام شد، پروژه سفر اجرایی «آدموند» است که به تازگی در روز تولد داراب (کوروش) بر قله دماوند اجرا شد. این اثر ترکیبی از افسانه آرش و سیزیف در مسیر قله دماوند است.

وی درباره موضوع و شیوه اجرای نمایش «آدموند» توضیح داد: از بهار سال جاری تمرین‌های پروژه را آغاز کردیم. با همکاری دوستان خوبم از بچه‌های مجسمه‌ساز حجمی به شکل گوی سپید ساخته شد و در ابتدا این گوی (همچون سنگ) را در میدان آزادی به میان مردم بردیم و هر کدام آزادانه آرزوها، حرف‌های دل، جملات و شعرهای مورد علاقه خود را روی آن نوشتند. سپس این گوی و میدان به تئاتر شهر برده شد و بعد از آن به شهر آمل که زادگاه اصلی آرش است و بخش‌های مختلف کوچه و بازار این شهر بردیم. در نهایت با این گوی که حاوی آرزوهای مردم و اقشار گوناگون بود، به همراه یک تیر نمادین ساخته شده به عنوان تیر آرش، به سمت قله دماوند رهسپار شدیم.

یاسر خاسب گوی آرزوهای مردم را به قله دماوند برد/ تیر نمادین آرش

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» یادآور شد: با همنوردی خانواده عزیز آریا کار صعود به قله دماوند را انجام دادم. در ابتدا فکر می‌کردم که در اجرای «آدموند» تنها مخاطبم خداوند باشد اما در مسیر صعود به قله دماوند با کوهنوردان پر انرژی و افراد مختلفی مواجه شدم که این اثر را به یکی از پرمخاطب‌ترین کارهای من تبدیل کرد.

خاسب با اشاره به قرار گرفتن گوی سفید آرزوهای مردم و همچنین تیر نمادین آرش در قلب آن بر فراز قله دماوند، تأکید کرد: در افسانه آرش، او تیر را از کمان رها می‌کند تا مرز ایران و توران را تعیین کند اما قصد من این بود که حد و مرزی را بین انسان‌ها بر روی زمین ترسیم نکنیم و همگی با عشق و آرزوها و امیدهایی که دارند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این هنرمند تئاتر در پایان سخنان خود گفت: در این روزگار که طبیعت و زمین در حال نابودی به دست انسان‌هاست با نگاهی امروزی به سراغ افسانه آرش رفتم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.