• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

«یرژی کوکوچکا» …

  • کد خبر : 60025
  • 03 آبان 1400 - 3:35
«یرژی کوکوچکا» …
بام نیوز: در چنین روزی؛ «یرژی کوکوچکا» کوه‌نوردِ ۴۱ ساله نامدار لهستانی یکی از بزرگترین کوه‌نوردانی که این کره‌خاکی به خود دیده است جان باخت.

به گزارش بام نیوز، ۳۲ سال پیش در چنین روزی؛ «یرژی کوکوچکا» کوه‌نوردِ ۴۱ ساله نامدار لهستانی یکی از بزرگترین کوه‌نوردانی که این کره‌خاکی به خود دیده است، در حین تلاش برای صعودِ مسیرِ رخ جنوبیِ صعود نشده «لوتسه»، طنابش پاره شد، سقوط کرد و جان باخت!

«کوکوچکا» «دومین» فاتح تمامی ١۴ قله بالای ٨٠٠٠متر … و با کارنامه‌ای درخشان از نخستین صعودهای زمستانه و گشایش مسیرهای جدید!

صعودهایی چون:

صعود قله شرقی «تیریچ میر» در سال١٩٧٨‌، «لوتسه»در ١٩٧٩، «اورست» از مسیر جدید در سال ١٩٨٠، «ماکالو» از مسیر جدید در سال ١٩٨١ ، صعود «برودپیک» از مسیر جدید در سال های ١٩٨٢ و ١٩٨۴، صعود «گاشربروم ١» از مسیر جدید و اولین رخ شرقی «گاشربروم٢» در سال ١٩٨٣، قله مرکزی «برودپیک» در سال ١٩٨۴، «دائولاگیری١» و «چوآیو» زمستانه در سال ١٩٨۵، «نانگاپاربات» از مسیر جدید در سال ١٩٨۵، نخستین صعود زمستانی «کانچن‌جونگا» در سال ١٩٨۶، «کی‌دو» از مسیر جدید در تابستان ١٩٨۶‌، «ماناسلو» از مسیر جدید در پاییز ١٩٨۶، نخستین صعود زمستانه «آناپورنا» در ١٩٨٧‌، «شیشاپانگما» از مسیر جدید در سال ١٩٨٧، قله شرقی «آناپورنا» از رخ جنوبی و مسیر جدید در ١٩٨٨

جمله‌ای قابل تأمل از او:

“من موافق جنگیدنم! …

پاداشی که بابتِ تلاش‌های سختم دریافت نمودم، به واقع فوق‌العاده و عالی بوده! … و آن چیزی نیست جز: «لذتِ زندگی»!”

منبع: وب‌سایت«هشت‌هزارمتری‌ها»

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=60025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.