• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
2

یک استاد دانشگاه: عیوب انکساری چشم رو به افزایش است

  • کد خبر : 81062
  • 22 آذر 1401 - 15:35
یک استاد دانشگاه: عیوب انکساری چشم رو به افزایش است
بام: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عیوب انکساری چشم مانند نزدیک‌بینی با تغییر سبک زندگی و تمرکز بر زندگی دیجیتال در بین افراد جامعه رو به افزایش است.

به گزارش بام و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علیرضا اسلامپور با اشاره به اینکه عیوب انکساری چشم شامل نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است، افزود: افزایش فعالیت‌های چشمی نزدیک، چشم را به سمت نزدیک‌بینی سوق می‌دهد، به طوریکه تا ۳۰ سال آینده نیمی از مردم برای دید کامل باید از عینک استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر شرایط زندگی، بینایی افراد از حالت دوربینی خارج و وارد فاز نزدیک بینی می شود، از این رو رعایت تعادل ساختار بدنی و هماهنگی با طبیعت می‌تواند کمک کننده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: بحران شیوع ویروس کووید ۱۹ و مجازی شدن آموزش‌ها به خصوص برای دانش آموزان ابتدایی بر نزدیک بینی جامعه تاثیر گذاشته است، لذا برای جلوگیری از ابتلا به عارضه نزدیک بینی چشم باید از کارهای اضافی با دید نزدیک پرهیز شود.

دکتر اسلامپور با اشاره به اینکه کودکان زیر۲ سال نباید به صفحات دیجیتال نزدیک مثل تلفن همراه و لب تاب نگاه کنند، افزود: کودکان بین ۲ تا هفت سال نباید بیشتر از ۲ ساعت در روز به صفحات نزدیک نگاه کنند و همچنین دستکم باید یک ساعت در روز فعالیت های روزانه و ورزشی مانند قدم زدن در پارک و دوچرخه سواری برای تحریک چشم و تقویت دوربینی انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور در طبیعت و کوهنوردی نیز در بهبود بینایی افراد موثر است، ادامه داد: تمرین قانون ۲۰، ۲۰ ، ۲۰ برای بهبود بینایی افراد نیز موثر است به این شکل که هر ۲۰ دقیقه کار نزدیک چشمی، ۲۰ ثانیه به ۲۰ فوت یا فاصله ۶ متری نگاه کنید تا چشم دچار نزدیک بینی نشود.

این پزشک فوق تخصص پیوند قرنیه، لیزیک و کاتاراکت ( آب مروارید) عنوان کرد: افراد کاندید عمل لیزیک،لازک، پی.آر.کی و یا لنز داخل چشمی که برای حذف عینک اقدام می‌کنند باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و شماره عینک‌ آنها ثابت شده باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو، حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی در رشته های مختلف به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.