• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
2

یک کرمانشاهی بر بام آفریقا ایستاد

  • کد خبر : 79134
  • 01 مهر 1401 - 21:40
یک کرمانشاهی بر بام آفریقا ایستاد

این کوهنورد کرمانشاهی در گفت و گو با بام، با بیان اینکه قله کلیمانجارو بلندترین قله قاره آفریقاست، اظهار کرد: از چند هفته پیش از صعود به این قله تمرینات آمادگی جسمانی خود را آغاز کردم و یک هفته مانده به اعزام یک صعود شبانه هم به قله پرآو داشتم. وی ادامه داد: سرانجام ۱۷ […]

این کوهنورد کرمانشاهی در گفت و گو با بام، با بیان اینکه قله کلیمانجارو بلندترین قله قاره آفریقاست، اظهار کرد: از چند هفته پیش از صعود به این قله تمرینات آمادگی جسمانی خود را آغاز کردم و یک هفته مانده به اعزام یک صعود شبانه هم به قله پرآو داشتم.

وی ادامه داد: سرانجام ۱۷ شهریور به همراه یک تیم شش نفره از تهران، اصفهان و اهواز از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به سمت کشور تانزانیا پرواز کردیم و وارد شهر  دارالسلام این کشور شدیم.

فیضی اضافه کرد: پس از آن به شهر موشی رفتیم و از آنجا پس از طی مسیری یک ساعت و نیمه به ورودی جنگل های قله کلیمانجارو رسیدیم.

وی با بیان اینکه صعود به قله کلیمانجارو چهار روز طول کشید، افزود: در مسیر صعود به قله سه کمپ وجود داشت و در نهایت ساعت ۸ صبح روز ۲۳ شهریور توانستیم به قله صعود کنیم.

این کوهنورد کرمانشاهی که در طرح سیمرغ به ۳۱ قله بلند ایران صعود کرده، افزود: کلیمانجارو قله ای آتشفشانی است که سختی هایی در مسیر صعود به آن وجود دارد.

وی از همجواری این قله آتشفشانی با تعدادی از پارک سافاری های آفریقا یاد کرد و گفت:  پس از صعود به قله از یکی از سافاری پارک ها و حیات وحش آفریقا هم بازدیدی داشتیم و پس از آن به کشور بازگشتیم.

فیضی در پایان از برنامه اش برای صعود به قله اورست در آینده ای نزدیک خبر داد.

یک کرمانشاهی بر بام آفریقا ایستاد

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.