• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

یک کوهنورد در ارتفاعات اندریان ورزقان جان باخت

  • کد خبر : 73148
  • 19 فروردین 1401 - 22:39
یک کوهنورد در ارتفاعات اندریان ورزقان جان باخت
بام نیوز: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از جان باختن یک کوهنورد به دلیل سقوط از ارتفاعات اندریان شهرستان ورزقان خبر داد.

علی آقاسیدی روز جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به درخواست فرمانداری شهرستان ورزقان و مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی مبنی بر نیاز به امدادرسانی به فرد سقوط کرده از ارتفاعات صخره ای، صعب العبور و غیر قابل دسترسی معدن اندریان، افزود: بلافاصله تیم های امدادی جمعیت هلال احمر ورزقان از پایگاه امدادی جاده ای شهید احمدی روشن و تیم های تخصصی کوهستان از پایگاه کوهستانی سهند یادمان شهید باکری و نیز پایگاه کوهستانی عینالی تبریز با بهره گیری از تجهیزات مخصوص کوهستان به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر تبریز و ورزقان طی یک عملیات امدادی سخت و پیچیده و طولانی پیکر فرد جان باخته در ارتفاعات مزبور را رهاسازی و به پایین کوهستان انتقال دادند.

آقاسیدی ادامه داد: نجاتگران کوهستان بعد از شناسایی محل سقوط فرد، طرح و برنامه ریزی دسترسی به فرد را در وسط صخره و دیواره ها انجام داده و راه های ممکن برای دسترسی را بررسی و نهایتا” یک تیم با تجهیزات کامل خود را به محل مورد نظر رسانده و متاسفانه با پیکر بی جان فرد سقوط کرده مواجه شدند.

وی تشریح کرد: نجاتگران بلافاصله اقدامات فنی لازم برای انتقال جسد را انجام و با ایجاد کارگاه مصنوعی با استفاده از بولت زنی و ایجاد سیستم انتقال مورب و تیرول و وی رول با تثبیت در بسکت، جنازه را از دیواره به پایین منتقل کردند و یک تیم فنی که در پایین پرتگاه اقدامات مکمل فنی را انجام می داد، جنازه را دریافت و جهت تشخیص هویت و طی مراحل مربوطه و بررسی های لازم به نیروهای انتظامی و آگاهی منطقه تحویل دادند.

آقاسیدی گفت: در این عملیات ۱۲ نفر از نجاتگران ورزقان و نجاتگران کوهستان معاونت امداد و نجات استان با استفاده از تجهیزات تخصصی امداد کوهستان تجهیزات” راپ ریسکیو” و تجهیزات تخصصی امداد و نجات در ارتفاع شامل ۵۰۰متر طناب در متراژ های مختلف، بسکت، تک پایه، سیستم ایجاد کارگاه مصنوعی و نصب بولت و تجهیزات بالاکشی و فرود و تجهیزات حفاظت شخصی و صعود و فرود روی طناب و ۳ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس ایفای نقش کردند.

ارتفاعات اندریان در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان ورزقان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.