• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

۱۰ باور غلطی که می تواند منجر به مرگ کوهنورد شود و فریبنده است

  • کد خبر : 16528
  • 14 دی 1399 - 21:40
۱۰ باور غلطی که می تواند منجر به مرگ کوهنورد شود و فریبنده است
گروه آموزشی بام نیوز:امکان ندارد مجبور شویم شب در کوه بمانیم هرطور شده حتماً تا عصر برمیگردیم از باورهای غلط کوهنوردی است.

گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص۱۰ باور غلطی که می تواند منجر به مرگ کوهنورد شود و فریبنده است منتشر نمود:

*یک* از مسیری که جانپناه دارد صعود می‌کنیم پس امن هست *دو* جایی که کوهنوردان زیاد صعود می‌کنند می‌رویم خیالمان راحت است *۳* در کوهی که در آن جاده کشیده شده کوهنوردی می کنیم *۴* مسیر را بلدیم تابستان یکبار این قله را صعود کرده‌ایم *۵* بارش برف دیشب تمام شده است هوا صاف است *۶* هر چه گروهی که همراه من به کوه می رویم بزرگتر باشد صعودمان ایمن‌تر است *۷* با تلکابین برمیگردین جای نگرانی نیست *۸* تجهیزات کوهنوردی خوبی دارید مشکلی با سرما نداریم *۹* این روزها آمادگی بدنی خوبی داریم *۱۰* امکان ندارد مجبور شویم شب در کوه بمانیم هرطور شده حتماً تا عصر برمیگردیم.

در تمام مواردی که اشاره شده است ظاهراً نکات خوبی است اما با همه این موارد بدون در نظر گرفتن مسیر کوه نحوه صعود، تجهیزات کوهنوردی پیش بینی های هوا و شرایط پیش بینی نشده همه برنامه ما بهم میخورد مثلاً .۱.کافی است در مسیر صعود یا برگشت با کسی برخورد کنید که نیاز به امداد دارد در عین حال که این حرکت بسیار خوبی است اما بسیاری از معادلات شما را به هم میزند.۲. یاکافی از مسیری که جاده کشیده شده است خطر سقوط بهمن در کمین شما باشد .۳.یا طول مسیر کوهنوردی با آمادگی جسمانی ضعیف ترین شخص گروه تناسب نداشته باشد و….

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.