• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1

۱۱ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری اردبیل صادر شد

  • کد خبر : 80458
  • 06 آذر 1401 - 14:52
۱۱ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری اردبیل صادر شد
بام: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از صدور ۱۱ فقره موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش پایاه خبری بام، نگار سریع‌الاطلاق روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجوزها شامل سه مجموعه بوم‌گردی، سه سفره‌خانه سنتی، دو مجتمع گردشگری، دو محوطه گردشگری و یک هتل سه ستاره تاسیساتی است.

وی ادامه داد: این تاسیسات در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد و بیله‌سوار موافقت اصولی دریافت کرده‌اند و این پراکندگی جغرافیایی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه گردشگری سراسر استان اردبیل خبر می‌دهد.

سریع‌الاطلاق افزود: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این پروژه‌ها بیش از ۳۱۷ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود با ایجاد این تاسیسات زمینه اشتغال‌ ۱۷۷ نفر فراهم شود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کنند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.