• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

۱۲ ساعت عملیات امدادی در دره شیرز لرستان

  • کد خبر : 72825
  • 13 فروردین 1401 - 21:09
۱۲ ساعت عملیات امدادی در دره شیرز لرستان
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات جان دو کوهنورد در منطقه گردشگری «شیرز» شهرستان کوهدشت در این استان خبر داد.

به گزارش بام نیوز، صارم رضایی ظهر چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: پس از گزارش دریافتی عصر روز سه‌شنبه نهم فروردین ماه سال جاری که یک کوهنورد اهل استان چهارمحال بختیاری از مسیر اصلی منحرف و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود بلافاصله نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: با توجه به تاریکی هوا و سختی عملیات امداد و نجات در شب به دلیل اهمیت موضوع پس از ۶ ساعت عملیات سنگین کوهستان؛ این کوهنورد به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، وسایل گرمایشی و جیره غذایی در اختیار این فرد حادثه دیده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهار داشت: در مسیر برگشت تیم امدادی شهرستان کوهدشت با صحنه آتش سوزی در این منطقه نیز مواجه شد که خوشبختانه با همت نجاتگران این حریق نیز خاموش شد.

وی عنوان کرد: همزمان و پس از نجات اولین کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات گزارش دومین حادثه از طریق تماس مردمی اعلام شد که نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت مجدداً به این ارتفاعات برگشته و کار جست و جو را از سر گرفتند.

رضایی ادامه داد: پس از ۶ ساعت جستجو این کوهنورد تهرانی نیز نجات یافت سرانجام این دو عملیات طاقت فرسا پس از ۱۲ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: بسیاری از کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند که در هنگام وقوع حادثه برای آنها امدادرسانی را دشوار می‌کند.

بنابراین گزارش، تنگه شیرز در شهرستان کوهدشت واقع شده و به عنوان ژئوسایت ملی به ثبت رسیده است.

این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.