• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
1

۱۵ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری اردبیل صادر شد

  • کد خبر : 76954
  • 22 تیر 1401 - 14:34
۱۵ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری اردبیل صادر شد
بام: سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌ کل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۵ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری در این استان صادر شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری بام، نگار سریع‌الاطلاق روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت همچنین ۶ مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌ها را بیش از ۴۸۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۲۴۱ مورد اشتغال نیز بر اساس طرح‌ها ایجاد خواهد شد.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌ کل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تامین زیرساخت‌های ۱۰ مورد از تاسیسات گردشگری از محل اعتبارات عمرانی در این مدت خبرداد و افزود: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده که در نتیجه می‌تواند رونق صنعت گردشگری را به دنبال داشته باشد.

سریع‌الاطلاق با اشاره به صدور فعالیت ۶ مورد مناطق نمونه گردشگری دارای سرمایه‌گذار، دو روستای هدف گردشگری دارای سرمایه‌گذار و یک مورد طرح برای پرداخت یارانه ۱۵ طرح معرفی شده به بانک در این مدت بیان کرد: در سه‌ ماه اول امسال پنج جلسه کمیته فنی نیز تشکیل شد.

وی مبلغ تسهیلات معرفی شده به بانک را ۱۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت یک طرح‌ تسهیلاتی پرداخت شده که در قالب آن مبلغ تسهیلات پرداختی به طرح‌ها هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

جنگل فندقلو، پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پربازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.