• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3

۲۰ تیم عملیاتی هلال احمر در پایگاه‌های جاده‌ای استان قزوین مستقر شدند

  • کد خبر : 80883
  • 15 آذر 1401 - 11:23
۲۰ تیم عملیاتی هلال احمر در پایگاه‌های جاده‌ای استان قزوین مستقر شدند
بام: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از استقرار ۲۰ تیم در پایگاه‌های عملیاتی استان همزمان با فصل سرما و بارش برف و باران خبرداد و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان در حالت آماده باش قرار دارد.

حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: در ایام عادی سال ۱۲۵ نیروی عملیاتی هلال احمر قزوین در حال خدمت رسانی به مردم هستند که در روزهای سرد پنج تیم واکنش سریع در سطح استان به منظور امدادرسانی اضطراری به این جمع افزوده شده و در حالت آماده باش قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش برف و برودت دما در روزهای اخیر و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما تمامی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قزوین به همراه تجهیزات امدادی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان در آماده باش کامل به سر می‌برند.
هاشمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵ پایگاه ثابت، پنج پایگاه سیار، یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه هوایی را برای کمک و امدادرسانی به مسافران در سطح استان مستقر هستند.
وی تاکید کرد: همچنین پایگاه‌های ثابت استان قزوین به امکاناتی مجهز شده‌اند تا در راه ماندگان از این پایگاه‌ها برای اسکان موقت بهره‌مند شوند.
این مسوول با اشاره به اجرای طرح زمستانی از اواخر آذرماه جاری، افزود: جمعیت هلال احمر استان قزوین با ۲۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه خودروی ست نجات و روزانه ۱۲۵ نفر نیروی عملیات در خدمت مسافران و شهروندان خواهد بود.
به گفته وی در صورت وقوع حادثه احتمالی هموطنان علاوه بر تماس با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان می‌توانند حوادث جاده‌ای و کوهستانی را به پایگاه‌های جاده‌ای مستقر در محورهای مواصلاتی استان اطلاع دهند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، مسافران از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند و در صورت لزوم نیز تجهیزات زمستانی لازم برای تردد در مسیرها را داشته باشند؛ همچنین از سلامت سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند.
هاشمی با اشاره به افراد در راه مانده افزود: خوشبختانه طی این مدت اسکان ۲۴ ساعته نداشتیم و به دلیل کولاک شدید برخی در گردنه قسطین لار، کوهین و بهرام‌آباد عده ای مسافر گرفتار شدند که توسط امدادگران به به نزدیکترین محل انتقال داده شدند.
وی به کوهنوردان هشدار داد که در شرایط جوی نامناسب بدون هماهنگی با هیات‌های کوهنوردی دست به صعود نزده و حتماً از مسیرهای تعیین شده تردد کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.