• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1
یکی از پیشقراولان دریافت کننده واکسن:

۲۶ ساعت بعد از تزریق واکسن رازی کوو پارس به کوهنوردی رفتم

  • کد خبر : 30666
  • 18 اسفند 1399 - 18:46
۲۶ ساعت بعد از تزریق واکسن رازی کوو پارس به کوهنوردی رفتم
بام نیوز: یکی از داوطلبان پشقراول دریافت کنندگان واکسن رازی کوو پارس با اشاره به اینکه ۲ روز پیش واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردم، اظهار داشت: پس از طی شدن مدت مراقب ( ۲۴ ساعت) توسط پزشکان و حدود ۲۶ ساعت بعد از تزریق واکسن به کوهنوردی رفتم.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، “مجتبی نوفلی” فارغ التحصیل پزشکی عمومی و متخصص ژنتیک ملکولی نیز دارد، روز دوشنبه در نشست تشریح روند کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس در جمع خبرنگاران افزود: این کار را انجام دادم تا به سایرین اطمینان بدهم که این واکسن هیچ عارضه ای اعم از موضعی شامل خارش، درد، قرمزی و تورم و همچنین عوارض سیستمیک شامل تب و اختلالات در ارگان های مختلف، نداشته است.

وی که بالاترین دوز این واکسن ( ۲۰ میکروگرم) را دریافت کرده است، بیان داشت: پس از تزریق این واکسن،   عارضه خاصی پیدا نکرده ام.

نوفلی با اشاره به اینکه اسهال در برخی از واکسن های خارجی در ۲۴ ساعت اول تزریق در دریافت کنندگان دیده می شود، گفت: من به هیچ وجه اسهال و عوارض سیستم عصبی نداشتم.

امیرحسین امانپور، یکی دیگر از داوطلبان دریافت کنندگان واکسن رازی کوو پارس گفت: از حدود ۸ روز پیش که واکسن زدم تا الان علائم و عوارضی نداشتیم و خیلی خوشحال هستم که به عنوان پیشقراول این واکسن را دریافت کردم.

وی تاکید کرد که با این کار می خواستم نشان دهم که به متخصصان، پزشکان و محققان مان که جزو سرآمدهای این حوزه در دنیا هستند، اعتماد کامل دارم و امیدوارم این محصول ایرانی هرچه زودتر در دسترس هموطنان قرار گیرد.

امانپور ادامه داد: موسسه رازی قدمت طولانی در تولید واکسن دارد و با این تجربیات، امکان ساخت واکسن موثر و کارا در حوزه کرونا را دارند و امیدوارم هرچه زودتر به طور کامل به این هدف مهم برسند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=30666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.