• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

۳۳۳ طرح حوزه گردشگری و میراث فرهنگی افتتاح شد

  • کد خبر : 83597
  • 18 بهمن 1401 - 1:56
۳۳۳ طرح حوزه گردشگری و میراث فرهنگی افتتاح شد
بام: همزمان با برگزاری جشن‌های چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ٣٣٣ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ۶ استان کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گردشگری بام، در ششمین روز دهه فجر ( دوشنبه – ١٧ بهمن ١۴٠١) با حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر و علی اصغر شالبافبان و مریم جلالی معاونان گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران این وزارتخانه ٣٣٣ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران به بهره‌برداری رسید.

بوم‌گردی‌ها مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود

وزیر میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی در این آیین گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری کشور و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز ۳۳۳ پروژه به اعتبار ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که این رقم افتخارآفرین است.

سیدعزت الله ضرغامی افزود: تقویت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را مدیران‌کل استان‌ها پیگیری می‌کنند. با وجود محدودیت‌های اعتباری کشور و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز ۳۳۳ پروژه به اعتبار ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که این رقم افتخار آفرین است. در افتتاح این پروژه‌ها کیفیت و ارائه خدمات استاندارد به مردم مهم است که با تلاش همکارانم این موضوع محقق خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی تصریح کرد: حوزه‌های کاری وزارتخانه به هم مرتبط هستند، صنایع‌دستی و گردشگری با هم ارتباط دارند، میراث‌فرهنگی نیز مقوم است. بوم‌گردی‌ها می‌توانند مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود.

ضرغامی اظهار داشت: پروژه‌های خوب و متنوعی در  استان تهران افتتاح شده است، تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد و طی ۲ سال گذشته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده به‌طوری‌که در تعطیلات نوروز شاهد رشد ویژه‌ای در گردشگری بودیم.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان گیلان ویژه است و رابطه مستقیم با گردشگری دارد، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها ظرفیت گسترده‌ای دارند با برنامه‌ریزی باید بین این اماکن اقامتی و صنایع‌دستی ارتباط ایجاد کرد. این بخش باید تقویت شود.

وی بیان کرد: استان گیلان طبیعت و داشته‌های ارزشمندی دارد از استانداری تقاضا دارم این طبیعت زیبا را حفظ کند و از تخریبی که توسط سوداگران ایجاد می‌َشود، جلوگیری کنند.

ضرغامی درباره نقش هرمزگان در توسعه گردشگری کشور گفت: هرمزگان نقش ویژه‌ای در گردشگری کشور، حتی منطقه‌ و سطح جهان دارد. بخش اعظم گردشگری دریایی برعهده این استان است.

وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌بدیل برای مقاطع مختلف گردشگری کشور به‌ویژه از لحاظ زمانی و آب‌وهوایی باشد.

وی درباره استان زنجان گفت: این استان موقعیت ویژه‌ای به لحاظ دسترسی و همسایگی با استان‌های مختلف دارد، با توجه به راه‌های ارتباطی، شایسته سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است.

ضرغامی افزود: استان زنجان مقصد ویژه گردشگری است و فرصت خوبی برای اقامت گردشگران است. این استان نقش محوری در توسعه گردشگری کشور خواهد داشت.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره موقعیت ساحلی استان مازندران اظهار داشت : فاصله شرق و غرب بین سواحل یک موقعیت استثنایی بوده و فرصت بی‌بدیلی برای توسعه گردشگری است. قطعا زیرساخت‌های جدید موجب رونق گردشگری استان می‌شود.

افتتاح ٢٧۴ طرح گردشگری به ارزش ٧٢٠٠ میلیارد تومان

معاون گردشگری نیز در این مراسم درباره طرح‌های حوزه گردشگری در دولت سیزدهم اظهار داشت: از ابتدای امسال ٢ هزار موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری صادر شده است که برای ایجاد بیش از ۵٠ هزار شغل مستقیم، سرمایه‌گذاری بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان صورت پذیرفته است.

شالبافیان گفت: همچنین ٢ هزار و ۴۶١ موافقت اصولی هم با ارزش ٣٢٣ هزار میلیارد تومان و مجموع اشتغال ١٣٣ هزار نفر حین اجرا و برای ١٠٣ هزار شغل هم پس از بهره‌برداری ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: امسال در هفته دولت و هفته گردشگری ٧۴٠ طرح به حجم ارزشی ١٠٠ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. امروز هم ٣٣٣ طرح در سه حوزه افتتاح می‌شود که ٢٧۴ طرح در حوزه گردشگری است که ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ٧٢٠٠ میلیارد تومان است و بیش از ۴۵٠٠ شغل ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این مراسم با ارتباط برخط (آنلاین ) با مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی، تهران ، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران طرح‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی با دستور ضرغامی به بهره‌برداری رسید.

در این آیین هر کدام از مدیران استانی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره طرح ها و روند آماده‌سازی، نحوه تکمیل، میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال طرح‌های افتتاح شده توضیحاتی ارایه کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.