• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24591
2

۳۶۰ میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل شد

  • کد خبر : 74160
  • 16 اردیبهشت 1401 - 1:19
۳۶۰ میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل شد
بام نیوز: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: پارسال ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان از جمله برای تکمیل راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری و تکمیل انشعابات در این مناطق اخذ شد.

به گزارش بام نیوز ، نگار سریع‌الاطلاق روز پنجشنبه افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به اعتبارات استانی است و ما در اداره کل توانستیم ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اخذ کنیم.

وی افزود: وی اعتبارات اخذ شده برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری استان در سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشت.

سریع‌الاطلاق با اشاره پرداخت تسهیلات در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: علاوه بر این اعتبارات به بیشتر متقاضیان در حوزه گردشگری از محل‌های مختلف تسهیلات پرداخت شده و به سرانجام رسیدن پروژه‌های گردشگری کمک شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ آماده پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان در زمینه تجهیز و نوسازی واحدهای اقامتی هستیم.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.