• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

۳ نکته که برایتان سفری خاطره انگیز را رقم خواهد زد

  • کد خبر : 86058
  • 01 خرداد 1402 - 21:49
۳ نکته که برایتان سفری خاطره انگیز را رقم خواهد زد
بام: در ادامه ۳ نکته که برایتان سفری خاطره انگیز را رقم خواهد زد، برای شما شرح خواهیم داد.

به گزارش بام، اگر برای مسافرت تابستانه به دنبال یک گوشه دنج و آرام هستید که هوایی خنک و معتدل داشته باشد، خوانسار همان شهر و دیاری است که بدون شک می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. این شهر خوش آب و هوا و زیبا از توابع استان اصفهان بوده و شما می‌توانید تنها با دو ساعت رانندگی از اصفهان خودتان را به این بهشت بی بدیل برسانید.

بیشتر مسافران، شهر خوانسار را با کندوهای عسل و لاله‌های واژگونش می‌شناسند. اما باید بگوییم که این شهر با باغ‌های سرسبز و چشمه‌های آب خنک فراوان، یک مقصد رویایی را در پیش چشمان شما قرار می‌دهد.

سیاهکل گیلان منطقه‌ای که به راحتی نمی‌شود دست از تماشایش برداشت

اغلب اوقات وقتی صحبت از شمال می‌شود، تنها چند شهر شناخته شده از آن به یاد می‌آید. اما شمال ایران آنقدر شهرهای دیدنی و زیبا دارد که از دیدن آنها هیچوقت سیر نخواهید شد. سیاهکل یکی از شهرهای بکر و جذاب گیلان است که با طبیعت بی‌نظیر و سرسبز خود، هوش را از سر شما خواهد برد. در این شهر زیبا و دیدنی در هر نقطه‌ای که می‌خواهید می‌توانید بساط تفریح خودتان را پهن کنید و از زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن نهایت لذت را ببرید.

شما می‌توانید همه دیدنی‌ها از جمله کوه‌های سرسبز، رودهای خروشان، آبشارها، جنگل‌های بکر، روستاهای ییلاقی، بناهای تاریخی، چشمه‌ها و … را در این شهر در کنار هم ببینید. جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان جزو یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهر به حساب می‌آید. عبور از میان درختان سر به فلک کشیده و تنفس هوای تازه و مطبوع، جانی دوباره به شما می‌بخشد. با ورود به جاده جنگلی سیاهکل عطر شالیزارهای برنج شما را مست خواهد کرد.

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که در سفر به سیاهکل کجا اقامت داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به اجاره ویلا شمال در این شهر اقدام کنید. ویلاها در سیاهکل جزو پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها هستند و با امکانات و تجهیزات متنوع خود می‌توانند یک سفر راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.

در مسیر رسیدن به این جاده زیبا، آبشار دیدنی لونک قرار دارد. صدای دلنواز آب از میان صخره‌های احاطه شده با درختان انبوه، منظره‌ای تماشایی را به وجود آورده‌اند. اگر گذرتان به این جاده افتاد حتماً از منطقه شکار ممنوع دیلمان نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی سیاهکل می‌توان به آبشار بابا ولی، استخر و پارک پاشوران، جنگل لاریخانی، قله درفک، روستای پیر کوه و… اشاره کرد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

همچنین اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، گشت و گذار در بین بافت قدیمی این شهر می‌تواند حس خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان به تی تی کاروانسرا، قلعه کوتول شاه، حمام تاریخی دیلمان، خانه عضدی، قلعه گرماور و … اشاره کرد.

شکم گردی در رامسر معرفی دو مورد از بهترین رستوران‌ها در این شهر

اجاره ویلا رامسر

از غذاهای محلی رامسر هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. اگر سفری به رامسر داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که در بهترین رستوران‌های این شهر، غذاهای محلی آن را حتماً امتحان کنید. اگر دوست دارید تا در یک فضای سنتی، انواع و اقسام غذاهای محلی گیلان را نوش جان کنید، حتماً سری به رستوران خاور خانم بزنید. غذاهای این رستوران با دستان هنرمند یک بانوی کارآفرین پخته می‌شوند و به قدری معروف هستند که تبدیل به برند شده‌اند.

مرغ شکم پر، میرزا قاسمی، ماهی شکم پر، ترش کباب و… از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران سنتی هستند. اگر دوست دارید تا در محیطی غذا بخورید که علاوه بر تماشای آبی دریای خزر، از صدای موسیقی زنده نیز لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که تجربه خوردن غذا در کافه دهکده رامسر را از دست ندهید. این رستوران جذاب با فضای شیک، اوقاتی دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر مسافر رامسر هستید، می‌توانید با اجاره ویلا رامسر علاوه بر گشت و گذار در این شهر و دیدن جاذبه‌های دیدنی آن، یک شکم‌گردی منحصر به فرد را در این شهر تجربه کنید.

تنوع منوی این رستوران بسیار بالا است؛ بنابراین شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و ایرانی، انواع کباب و فست فود را سفارش دهید. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است. همین موضوع باعث شده است تا قیمت غذاهای آن نسبت به جاهای دیگر کمی گران‌تر باشد.

نشانی از عظمت و شکوه در آبشار کبودوال استان گلستان

کلبه

استان گلستان یکی از شهرهای شمالی که در شمال شرق کشور قرار دارد یکی از زیباترین و خیره کننده ترین شهرهای شمالی هست که تا به حال دیده اید. مرکز شهر استان گیلان گرگان هست. این استان با پوشش گیاهی سر سبزی که دارد و مجاورت با دریای خزر و رشته کوه‌های البرز توانسته جنگل‌های بسیار زیبا و آب و هوای بسیار مطلوبی داشته باشد. گلستان جنگل‌های بسیار زیبایی هم دارد که از میان تمامی آنها می‌توان به جنگل‌های لنگرود، جنگل‌های تالش و جنگل‌های دیلمان اشاره کرد که زیبایی وصف نشدنی دارند.

اگر در تعطیلات پیش رو قصد سفر دارید و هنوز تصمیم نگرفته اید کجا برید ما گلستان و به شما پیشنهاد می‌کنیم. لذت خوردن چای در هوای بارونی و جنگل‌های سرسبز این استان لذتی دارد که شاید جای دیگری نتوانید همتایش را پیدا کنید. در این میان توصیه دیگرمان به شما اجاره کلبه چوبی در شهرهای شمالی هست که اقامتتان را دو چندان دلچسب خواهد کرد.

از زیبایی‌های استان گلستان گفتیم اما یکی از هیجان برانگیز ترین زیبایی‌های آن آبشار کبودوال است. این آبشار خروشان در نزدیکی علی آباد کتول و در دره‌های جنگلی و دامنه کوه هارون قرار دارد. فاصله این جاذبه دیدنی و خیره کننده از تهران حدوداً ۶ ساعت با وسیله نقلیه شخصی است.

آبشار کبودوال تنها و بلندترین آبشار خزه‌ای ایران و جهان است. یکی دیگر از القاب آن پاک‌ترین آبشار ایران است چرا که از چشمه‌های بالا دستی خود از اعماق زمین سرچشمه می‌گیرد و آب سرازیر شده از کبودوال بسیار زلال و شفاف هست.

در یک کلام این آبشار همانجایی هست که مدت‌ها دلتان می‌خواست چند روزی در آنجا باشید و از ارامش آن نهایت لذت را ببرید. در آخر بهترین فصل بازدید از این آبشار فصل بهار است و در حین سفر به این منطقه حتماً تجهیزات و لباس مناسب همراه خود داشته باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری بام در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.