• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24561
0
توسط محیط زیست استان؛

۴ جوان لرستانی دوست‌ دار حیات وحش تجلیل شدند

  • کد خبر : 54233
  • 26 شهریور 1400 - 18:53
۴ جوان لرستانی دوست‌ دار حیات وحش تجلیل شدند
بام نیوز: در مراسمی چهار جوان لرستانی دوست دار حیات وحش، از سوی محیط زیست استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، امروز در مراسمی از چهار جوان لرستانی دوست دار حیات وحش که باعث نجات یک رأس بزغاله وحشی شده بودند، تجلیل شد.

این چهار جوان لرستانی در کوه «یافته» یک بزغاله وحشی را از تشنگی نجات داده و در طبیعت رهاسازی کرده بودند که مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اهدا لوح و هدایایی از این حرکت زیست محیطی و فرهنگی این جوانان تجلیل کرد.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم گفت: حرکت زیست محیطی این جوانان نشان دهنده اهمیت حفظ محیط زیست به خصوص حفظ حیات وحش و تنوع زیستی در بین نسل جدید است.

وی، آموزش و فرهنگ سازی را عامل اصلی حفظ محیط زیست دانست و عنوان کرد: با تسری فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین تمام اقشار جامعه می‌توانیم محیط زیستی پویا و سرزنده داشته باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان عمل این جوانان را در نجات این بزغاله وحشی مصداق اصل پنجاهم قانون اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد همه افراد جامعه در حفاظت از محیط زیست کوشا بوده و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

بنا بر این گزارش، چند روز پیش چهار جوان لرستانی به اسامی «آریا»، «آرشام» و «محمد نظری» به همراه «ساسان کردعلیوند» حین کوهنوردی در منطقه «یافته» کوه بزغاله وحشی را مشاهده کرده که در اثر تشنگی توانایی حرکت کردن ندارد، این افراد با سیراب کردن این بزغاله از آب مصرفی خودشان، در کمال آرامش و بدون وارد کردن هیچ گونه استرسی آن را در همان زیستگاه رهاسازی کرده و موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اطلاع دادند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.