• امروز : دوشنبه, ۱۴ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
کل اخبار 24592
1

۵۰ هزار کوهنورد در طول هفته به ارتفاعات استان همدان صعود می‌کنند

  • کد خبر : 75808
  • 27 خرداد 1401 - 0:07
۵۰ هزار کوهنورد در طول هفته به ارتفاعات استان همدان صعود می‌کنند
بام نیوز: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: ۵۰ هزار کوهنورد به طور میانگین در طول هفته به مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان به خصوص رشته کوه الوند صعود می‌کنند.

علیرضا گوهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار بام نیور اظهار داشت: هم اکنون ۶ پناهگاه و چهار جان پناه در محدوده ارتفاعات استان همدان و در مسیرهای پرتردد وجود دارد که خدمات مناسبی از جمله اسکان و ملزومات را به کوهنوردان ارایه می‌دهند.پ

وی افزود: استان همدان از حیث برخورداری از پناهگاه‌های مجهز در سطح کشور موقعیت ممتاز و بی‌نظیر دارد که در تمام فصول خدمات موثر و مناسبی را به کوهنوردان ارایه می دهد.

گوهری تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته با توجه به پاندومی کرونا، استقبال ورزش دوستان از رشته کوهنوردی و کوهپیمایی افزایش چشمگیری پیدا کرد و در حال حاضر نیز به صورت میانگین در روزهای تعطیل و اواخر هفته شاهد صعود ۵۰ هزار نفری کوهنوردان همدانی و استان‌های همجوار به ارتفاعات استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه صعود اعم از گروهی و انفرادی ملزم به همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی است، گفت: ورزش کوهنوردی در عین زیبایی و جذابیت، مملو از خطرات احتمالی است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان افزود: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند باید تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشند.

گوهری با اشاره به اینکه در فصول بهار و زمستان خیز علاقه مندان به کوهپیمایی و کوهنوردی روبه افزایش است، از کوهپیمایان خواست تا بهداشت و پاکیزگی کوهستان الوند به ویژه دشت میشان را رعایت کنند.

همدان از استان‌های فعال و با سابقه در رشته کوهنوردی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.