• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
3

️نجات سه کوهنورد از ارتفاعات کوه سبلان

  • کد خبر : 48645
  • 04 مرداد 1400 - 9:47
️نجات سه کوهنورد از ارتفاعات کوه سبلان
بام نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان مشگین شهر پس از تماس تلفنی مبنی بر مفقودی سه کوهنورد بلافاصله به محل اعزام و نهایتا این سه نفر به سلامت به پاوین کوه منتقل شدند.

شهرام ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: طی تماس تلفنی با معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر مفقودی ۳ نفر در ارتفاعات سبلان در نزدیکی پرچم ۵۸، بلافاصله یک تیم به محل اعزام شد.

وی افزود: گروه اعزامی سازمان هلال احمر از پایگاه امداد و نجات کوهستان شهید بنی هاشم  شهرستان مشگین شهر واقع در سه راهی جاده لاهرود و متشکل از ۴ نفر با یک دستگاه خودروی آمبولانس بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر بیان کرد: نیروهای امدادی به‌مدت ۸ ساعت اقدام به جستجوی کوهنوردان کردند که نهایتا هر سه نفر به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

وی ادامه داد: این سه نفر بومی استان بوده و در شهرستان کرج سکونت دارند که در بین این سه نفر یک خانم مسن تقریبا ۶۰ ساله به‌دلیل داشتن دیابت با افت قند مواجه شده و قادر به حرکت نبوده که با کمک نیروهای امدادی هلال احمر و چندین ساعت تلاش تیم عملیاتی به پناهگاه کوه سبلان منتقل شدند.

ابراهیمی از کوهنوردان خواست هنگام صعود به قله سبلان به‌خصوص در ساعات شب حتما از راهنمای کار بلد استفاده کنند و به‌صورت گروهی با استفاده از تجهیزات کوهستانی اقدام به صعود کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.