• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

۱۵ ساعت عملیات جستجو برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه هزار

  • کد خبر : 73747
  • 06 اردیبهشت 1401 - 5:33
۱۵ ساعت عملیات جستجو برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه هزار
بام نیوز: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از تلاش 15 ساعته نیروهای امدادی هلال احمر راین برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه هزار راین خبر داد.

به گزارش بام نیوز، محمد امیرخانی اظهار کرد: طی تماس تلفنی یک کوهنورد در ساعت ۲۰:۳۰ جمعه ۲ اردیبهشت ماه جاری (شب قدر) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مفقود شدن در ارتفاعات کوه هزار راین، بلافاصله یک تیم امدادونجات از پایگاه کوهستان راین به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این کوهنورد در پی صعود به قله هزار و دستیابی به محل جان‌پناه در ارتفاعات هزار مفقود شده بود، افزود: نجاتگران هلال احمر به محض ورود به منطقه کوهستانی عملیات جستجو را آغاز کردند و این عملیات تا ظهر امروز، شنبه سوم اردیبهشت ماه ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: این کوهنورد به دلیل عدم آشنایی به این منطقه در همان تماس اولیه، آدرس و موقعیت جغرافیایی خود را اشتباه اعلام کرده بود.

امیرخانی با اشاره به اینکه این عملیات به مدت ۱۵ ساعت به طول انجامیده است، تصریح کرد: نجاتگران هلال احمر در طول این شبانه‌روز به صورت مستمر سه دره را جستجو کردند و بالاخره در ساعت ۱۲ ظهر امروز شنبه این کوهنورد را در دره‌ای به نام دره نام بزکش پیدا کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: تلفن همراه این کوهنورد به دلیل حضور او در پایین دست دره از دسترس خارج و هیچ‌گونه برقراری تماس میسر نبود.

امیرخانی با اشاره به بارندگی و لغزندگی منطقه کوهستانی یادآور شد: خوشبختانه این کوهنورد با تجهیزات کامل کوهنوردی شب تا صبح را در محلی از کوه سپری کرده بود که بالاخره توسط نیروهای هلال احمر در دره بزکش پیدا شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.