• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

 ۶ دلیل گنجاندن تخم مرغ در وعده صبحانه 

  • کد خبر : 19039
  • 28 دی 1399 - 18:24
 ۶ دلیل گنجاندن تخم مرغ در وعده صبحانه 
گروه آموزشی بام نیوز: سفیده و زرده تخم مرغ با همین مقدار کالری کم، در کنار هم حجم کاملی از ویتامین‌های مهم، چربی‌های سالم، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را به شما ارائه می‌کنند. 

گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص ۶ دلیل گنجاندن تخم مرغ در وعده صبحانه منتشر نمود:

خیلی از افراد بدلیل محتوای کلسترول تخم مرغ و ترس از بیماری های قلبی این ماده مغذی را از برنامه خود حذف میکنند حال آنکه متخصصان معتقدند تخم مرغ یک غذای کامل است،‌ با این‌که یک تخم مرغ بزرگ فقط ۷۲ کالری دارد.

سفیده و زرده تخم مرغ با همین مقدار کالری کم، در کنار هم حجم کاملی از ویتامین‌های مهم، چربی‌های سالم، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را به شما ارائه می‌کنند.

 

۱- تخم مرغ‌ها حاوی ترکیب مفید و فوق‌العاده‌ای از اسید چرب امگا۳، روی، ویتامین‌های B، ید و مواد مغذی هستند که در کنار هم می‌توانند با خستگی مبارزه کنند و خلق‌وخوی بد را بهبود بخشند.

 

۲- تخم مرغ‌ها یکی از بهترین منابع غذایی طبیعی هستند که کالری کمی دارند ولی در عین حال حاوی پروتئین‌هایی هستند که از عضلات محافظت می‌کنند و سیستم عضلانی بدن را تغذیه می‌کنند. ویتامین B12 موجود در تخم مرغ نیز به توانایی انقباضی عضلات کمک زیادی می‌کند.

 

۳- بر اساس نتایج مطالعات اخیر، خانم‌هایی که با خوردن تخم مرغ، میزان بیشتری کولین به دست می‌آورند، ۲۴ درصد کم‌تر ممکن است که مبتلا به سرطان پستان شوند. در واقع یک تخم مرغ بزرگ، حدود ۳۰ درصد نیاز روزانه بدن به کولین را تامین می‌کند. توجه کنید که بخش اصلی کولین در زرده تخم مرغ قرار دارد و نباید زرده تخم مرغ را از رژیم غذایی حذف کنید.

 

۴- کولین موجود در تخم مرغ به فعال نگه داشتن ذهن از طریق افزایش آزادسازی استیل کولین (نوروترنسمیتری که به ذخیره و یادآوری بهتر اطلاعات در مغز کمک میکند) کمک میکند. همچنین تخم مرغ های حاصل از مرغ های پرورش یافته در مراتع و چمن ها حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E هستند که به تقویت مغز و پیشگیری از آلزایمر کمک میکنند.

 

۵- تخم مرغ منبع غنی از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین میباشد که از دژنراسیون ماکولا و کاتاراکت میتوانند جلوگیری کنند. برای دستیابی به یک وعده غذایی قویتر محافظ چشم میتوانید اسفناج یا کلم پیچ را به املت خود اضافه کنید.

 

۶- دانشمندان به تازگی دریافته اند که افراد چاقی که در صبحانه خود تخم مرغ مصرف میکنند ( حداقل ۵ بار در هفته) ،احتمال از دست دادن وزن ۶۵ درصد بیشتر است. همچنین دریافتند خوردن تخم مرغ در صبح منجر به دریافت کالری کمتری در طول روز میشود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=19039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.