0

توسعه معادن بوشهر با اولویت حفظ محیط زیست

  • کد خبر : 119498
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۵ - ۲۰:۳۶
توسعه معادن بوشهر با اولویت حفظ محیط زیست
بام | استاندار بوشهر با تأکید بر نقش معادن در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، اعلام کرد توسعه فعالیت‌های معدنی باید بر پایه مطالعات آمایش سرزمین و با رعایت کامل الزامات زیست‌محیطی و صیانت از منابع طبیعی انجام شود.

پایگاه خبری بام | استاندار بوشهر در نشست شورای معادن استان، توسعه بخش معدن را از محورهای مهم رشد اقتصادی استان دانست و بر شناسایی ظرفیت‌های معدنی، گسترش فعالیت‌های اکتشافی و جذب سرمایه‌گذاری با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی تأکید کرد. وی مشارکت بخش خصوصی را در شرایط محدودیت منابع دولتی، عاملی مؤثر در پیشبرد این حوزه عنوان کرد.

ارسلان زارع با اشاره به مسئولیت اجتماعی بهره‌برداران معادن، تصریح کرد منابع معدنی از سرمایه‌های ارزشمند و در بسیاری موارد تجدیدناپذیر هستند و بهره‌برداری از آن‌ها باید همزمان با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی انجام شود. وی افزود در مواردی که امکان استخراج اصولی وجود نداشته باشد، حفظ این منابع برای نسل‌های آینده گزینه‌ای منطقی خواهد بود.

استاندار بوشهر همچنین اجرای طرح‌هایی مانند تولید و کاشت نهال، آبخیزداری، احیای پوشش گیاهی، تثبیت خاک و مدیریت روان‌آب‌ها را از اقدامات مؤثر در ایفای مسئولیت اجتماعی معادن برشمرد و اعلام کرد از تعهد ۱۲ میلیون اصله نهال استان در قالب طرح ملی، تاکنون حدود ۹ میلیون اصله تولید و کاشته شده است.

وی در پایان تأکید کرد واگذاری و بهره‌برداری از معادن باید بر اساس مطالعات آمایش سرزمین و ظرفیت‌های محیطی استان انجام شود تا ضمن ایجاد رونق اقتصادی، زمینه صیانت پایدار از منابع طبیعی و محیط زیست نیز فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=119498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.