• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
4
گزارش صعود

گزارش صعود به قله شیرباد – ۲۵ آبان ۹۷

  • کد خبر : 5679
  • 21 آبان 1399 - 23:58
گزارش صعود به قله شیرباد – ۲۵ آبان ۹۷
گزارش صعودی موفق بر بام شیر باد .

برنامه صعود به قله ۳۳۰۰ متری شیرباد، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۲۵ آبان ماه ۹۷ به سرپرستی محسن دلاوری برگزار شد.

ساعت ۵:۴۰ صبح جمعه به وسیله دو دستگاه مینی‌بوس و به همراه ۳۹ نفر از همنوردان به سمت روستای زشک به راه افتادیم؛ از روستای زشک تا استخر پرورش ماهی که ابتدای مسیر کوهنوردی است، نزدیک به ۱۱ کیلومتر جاده خاکی است. ساعت ۷:۲۵ در محل استخر از مینی‌بوس‌ها پیاده شده و مشغول خوردن صبحانه شدیم. پس از آن، با انجام پنج دقیقه حرکات کششی توسط بهزاد ابراهیمی، و معرفی علی صنعتی به عنوان سرقدم و امدادگر و محمدحسین ایزدپناه به عنوان عقبدار در ساعت ۸:۲۰ پیمایش خود را از مسیر یال جانپناه شروع کردیم.

 

آسمان کمی ابری و هوا دلپذیر و بدون باد بود. پیش‌بینی‌های روزهای گذشته حاکی از این بود که تا ظهر پدیده جوی خاصی نخواهیم داشت و بعدازظهر بر ناپایداری هوا افزوده خواهد شد و احتمال بارش برف وجود دارد.

 

متوسط شیب تا جانپناه حدود ۳۲ درصد و حداکثر شیب ۴۵ درصد است. طول این مسیر حدود دو و نیم کیلومتر با ۷۵۰ متر تغییر ارتفاع است. با حرکت منظم اعضای تیم ساعت ۱۰:۴۰ به جانپناه در ارتفاع ۳۰۶۰ متری رسیدیم.

 

نیم ساعت در جانپناه استراحت کردیم. با تذکراتی که به همنوردان در خصوص شرایط جوی و حرکت منظم در صف داده شد، ساعت ۱۱:۱۰ به سمت قله به راه افتادیم. در این زمان بود که بادهای شیرباد کم کم خود را نشان داد.

 

آسمان را ابر گرفته بود. از میانه راه مِه اطراف ما را فرا گرفت و کمی بعد بارش برف شروع شد.

 

طول مسیر از جانپناه تا قله حدود چهار و نیم کیلومتر است و با بِده‌بِستان‌هایی که دارد حدود ۲۵۰ متر افزایش ارتفاع داریم. حداکثر شیب نیز ۳۰ درصد است. در نزدیکی قله هم مه غلیظ‌تر شده بود و هم وزش باد شدیدتر. سرعت باد به ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

با روحیه و تلاش جمعی اعضای تیم، در ساعت ۱۳:۲۵ به همراه ۳۴ نفر از اعضای تیم به قله رسیدیم.

به علت بوران در قله، پس از گرفتن عکس دسته جمعی، راه بازگشت به جانپناه را در پیش گرفتیم. پس از خوردن ناهار در جانپناه، مسیر فرود به سمت استخر را ادامه دادیم. در پایان همه اعضای تیم ساعت ۱۸ به مینی‌بوس‌ها رسیدیم و سرشار از انرژی و صعودی دلچسب به سوی مشهد به راه افتادیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.