• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2
عضو شورای شهر همدان:

آفرودسواری به طبیعت همدان آسیب زده است

  • کد خبر : 3184
  • 02 آبان 1399 - 10:49
آفرودسواری به طبیعت همدان آسیب زده است
بام نیوز: عضو شورای شهر همدان گفت: اتومبیلرانی و آفرود سواری بدون برنامه‌ریزی و محدودیت آسیب جدی به طبیعت و اکوسیستم منطقه وارد کرده است.

درگفتگو با پایگاه خبری بام نیوز، رضوان سلماسی  اظهار داشت: همانگونه که بارها از طبیعت همدان به عنوان یکی از بزرگترین مواهب الهی و از سرمایه‌های ملی این کهن شهر یاد شده و حفظ آن از دغدغه‌های جدی و دارای اهمیت همیشگی دوستداران طبیعت است، بر این اساس کوهستان و مناطق مرتفع و اکوسیستم آن در اقلیم و سلامت آب و هوایی این شهر اهمیت ویژه‌ای دارد.

سلماسی با اشاره به اینکه چندی است با توجه به علاقه‌مندی برخی شهروندان به ورزش‌های مهیج مانند آفرود، موتور یا اتومبیل سواری و به دلیل عدم برنامه‌ریزی در این حوزه از سوی متولیان امر، شاهد حضور آفرودسواران به صورت پراکنده و بدون برنامه‌ریزی در مناطق مختلف کوهستانی همدان از جمله میشان، چشمه ملک و خورزنه هستیم، اضافه کرد: این عدم برنامه‌ریزی و عدم محدودیت آسیب جدی به طبیعت و اکوسیستم منطقه وارد کرده است.

وی اظهار کرد: برای حل این مسئله باید برنامه‌ریزی و طراحی پیست محدود جهت حضور آفرودسواران در طبیعت، با حداقل آسیب، از سوی متولیان امر و مراجع ذیصلاح صورت پذیرد.

عضو شورای شهر همدان پیشنهاد داد جلسه‌ای به صورت وبینار با حضور نماینده فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، منابع طبیعی، هیئت کوهنوردی، هیئت اتومبیلرانی، نیروی انتظامی، نماینده آفرودسواران و حداقل سه نفر از اعضای شورای شهر به میزبانی شورا تشکیل و در این خصوص چاره اندیشی شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=3184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.