• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
4
در منطقه ۲۲ تهران؛

افتتاح جان پناه شهید آتش نشان برای استفاده طبیعت دوستان

  • کد خبر : 768
  • 11 مهر 1399 - 14:15
افتتاح جان پناه شهید آتش نشان برای استفاده طبیعت دوستان
بام نیوز: ساخت جان پناه و استراحتگاه کوهنوردان به نام شهید آتش نشان امید عباسی در قله عقاب نشین لتمال، تکمیل و برای استقبال از کوهنوردان و طبیعت دوستان در منطقه ٢٢ افتتاح شد.

به گزارش بام نیوز، علی نوذرپور، با حضور در برنامه کوهپیمایی به قله عقاب نشین لتمال (آسیاب باد) و مراسم افتتاحیه جان پناه شهید امید عباسی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در این دوره، موضوع ورزش، طبیعت گردی و کوهنوردی بوده است که در این راستا تلاش شده از هرگونه فضای مناسبی که در اختیار داریم برای حضور مردم، همراه با ورزش و تحرک استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت های به وجود آمده، خاطر نشان کرد: شهروندان به ویژه جوانان که تحرک بیشتری دارند، می توانند با حضور در طبیعت و با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد نظر مسئولین بهداشتی کشور، بخشی از ناملایمات، تألمات و ناراحتی هایی که به واسطه این بیماری، گریبان گیر مردم شده است را کاهش دهند.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه های فکری و محورهای کاری بنده طی سی سال خدمت موضوع آتش نشان ها بوده است افزود: خوشبختانه از آن زمان تا کنون، آتشنشان ها هم از جهت سازماندهی و هم از نظر جایگاه اداری در موقعیت و شرایط بهتری قرار گرفته و پیشرفت های  خوبی داشته اند.

نوذر پور تصریح کرد: نیروهایی که در این سازمان جذب شده اند نیروهایی علاقمند و با انگیزه هستند که در طول مدت فعالیت شان، به واسطه جان فشانی هایی که برای حفظ جان و مال مردم داشته اند، اعتماد مردم را جلب کرده و مورد احترام آنها قرار دارند و قطعا آتشنشان ها، آبرو و سرمایه های اجتماعی شهرداری هستند.

شهردار منطقه ٢٢ در ادامه در خصوص انتخاب نام شهید امید عباسی برای این جان پناه، گفت: نمونه قابل توجه و تقدیر آتشنشان ها، شهید امید عباسی است، کسی که برای نجات جان یک کودک، جان خود را فدا کرد و با مرگ و اهداء اعضای بدنش، جان چند تن دیگر را نجات داد و شهید عباسی تنها یک آتشنشان نبود، بلکه نجات جان انسانها کار او بود و قطعا و بی تردید این کار برای جامعه ایرانی و فرهنگی که در آن شهادت جایگاه بالایی دارد، بسیار ارزشمند است و به همین دلیل در بلندترین نقطه ارتفاعی کوههای این منطقه نام این جان پناه، به نام ایشان مزین شد.

وی متذکر شد: کوهنوردان با استراحت در این جان پناه، و ذکر فاتحه، یاد شهید امید عباسی را زنده نگه می دارند و این شهید والا مقام الگویی برای جوانان این کشور است، تا بدانند کسی که برای جان و مال مردم تلاش کند، جایگاه والایی در نزد خدا و مردم خواهد داشت.

به گفته نوذرپور، اگرچه برنامه های اجتماعی پیاده روی و کوهپیمایی، به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی تحت تاثیر  این بیماری قرار گرفته است، ولی این برنامه ها ادامه خواهند داشت و تلاش می کنیم که از ظرفیت ها ی بیشتری در این مسیر  استفاده کنیم.

شهردار منطقه ٢٢ تصریح کرد: تمام تلاش من و همکارانم در طول دوره مدیریت شهری، این بود که بتوانیم از ظرفیت های طبیعت بکر و دست نخورده منطقه، به ویژه کوهها و بوستان های جنگلی برای استفاده بهینه شهروندان بهره ببریم و به نام فضاهای عمومی و تفریحی در اختیار عموم جهت استفاده قرار دهیم چرا که منطقه ٢٢ به دلیل نقش، کارکرد و قالبی که برای آن تعریف شده، یک منطقه تفرجگاهی است و می تواند در حوزه طبیعت گردی و ورزشی، یکی از قطب های گردشگری، مورد توجه همه شهروندان تهران باشد. 

نوذرپور در پایان هدف از ساخت چنین مجموعه هایی از جمله دیارگاه «تیناز» و پیاده راه «سبز راه» که در این منطقه در حال شکل گیری است، علاقمند کردن مردم و به ویژه جوانان به ورزش و استفاده از فضاهای مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی و ارتقاء روحیه آنان دانست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.