• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0
اموزشی:

ایبوپروفن از علائم کوه زدگی جلوگیری می کند

  • کد خبر : 6111
  • 24 آبان 1399 - 23:07
ایبوپروفن از علائم کوه زدگی جلوگیری می کند
گروه اموزشی بام نیوز:کوه زدگی مشکلی است که نه تنها برای کوهنوردان، بلکه برای افرادی که به ارتفاعات سفر می کنند نیز مشکلاتی همچون خستگی و سرگیجه ایجاد می کند. محققان تلاش می کنند تا بدون درمان بر این مشکلات غلبه کنند اما گاهی اوقات مصرف قرص اجتناب ناپذیر است.

 

گروه اموزشی پایگاه بام نیوز،مطلبی را در خصوص ایبوپروفن از علائم کوه زدگی جلوگیری می کند منتشر نمود:

تحقیقات انجام شده در دانشگاه استمفوردبریج نشان داده است که بعضی از داروهای بدون نسخه می توانند مشکل ارتفاع زدگی را در ورزشکاران برطرف کنند. جزئیات این تحقیق در “تاریخچه پزشکی فوری” چاپ شده است.

دکتر گرانت لیپمن می گوید که کوه زدگی با سردرد، خستگی، سرگیجه، حالت تهوع و کم اشتهایی همراه است. تحقیقات اخیر وی سعی در این دارد تا راهی برای جلوگیری از این مشکل پیدا کند.

ایبوپروفن داروی بدون نسخه ای است که برای جلوگیری از تورم و به عنوان مسکن استفاده می شود. ورزشکاران به دلیل ضد تورم بدون این دارو با آن آشنا هستند.

در مطالعات دکتر لیپمن ۸۶ مرد و زن ورزشکار مورد بررسی قرار گرفتند. کوه زدگی مشکل اساسی برای کوهنوردان است. کوه زدگی باعث ایجاد مشکلات طولانی مدت می شود و تورم مغزی نیز ایجاد می کند.

لیپمن می گوید: ایبوپروفن راهی برای جلوگیری از کوه زدگی است و می تواند به ده ها میلیون نفر که هر ساله به ارتفاعات سفر می کنند کمک کند. افراد مورد بررسی در تحقیقات به ارتفاعات رفتند و هر روز میزان ایبوپروفن مصرف کردند، بررسی ها نشان داد که در ۶۹ درصد موارد علائم کوه زدگی کاهش یافته است. هنوز کاملا مشخص نیست که چرا کوه زدگی ایجاد می شود، تنها دلیلی که برای آن مطرح است، کمبود هوا و اکسیژن کافی است.

داروهایی برای کوه زدگی وجود دارند مانند دکستامتازون و استازولامید که عوارض زیادی دارند، دکستامتازون باعث بالا رفتن قند خون، هذیان گویی، افسردگی و بی خوابی می شود، استازولامید باعث ایجاد حالت تهوع، سرگیجه و خستگی می شود که بیشتر شبیه همان کوه زدگی است.

لیپمن می گوید: ایبوپروفن دارویی است که راحت قابل دسترسی است. ایبوپروفن اگر ۶ ساعت قبل از صعود مصرف شود موثر خواهد بود، در حالی که استازولامید را باید از یک روز قبل از صعود به ارتفاعات مصرف کرد. البته مصرف بیش از حد ایبوپروفن نیز مناسب نیست زیرا باعث مشکلات گوارشی و کلیه می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6111
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : وب سایت میثم رودکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.