• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
3

ایران با آمادگی کامل در مسابقات سنگنوردی چین و المپیک توکیو حاضر خواهد شد

  • کد خبر : 3390
  • 03 آبان 1399 - 21:05
ایران با آمادگی کامل در مسابقات سنگنوردی چین و المپیک توکیو حاضر خواهد شد
بام نیوز: دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: ایران با آمادگی کامل و نفرات برتر و شاخص در رقابت های سنگنوردی سرعت ساحلی چین و بازی‌های المپیک توکیو، حضور خواهد داشت.

حسین مقدم، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز، افزود: ایران به هر تعداد سهمیه‌ای که به دست خواهد آورد در این پیکارها حاضر خواهد شد اما باتوجه به وضعیت کرونایی حاکم بر جهان، هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه ایران از سنگنوردان مطرح و شاخصی برخوردار است، اظهار داشت: نفرات برتر اعزامی به این ۲ رویداد مهم ورزشی با رای و نظر اعضای کیمته تیم های ملی فدراسیون سنگنوردی انتخاب خواهند شد.

مقدم به مسابقات درون اردویی سنگنوردی در زنجان اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری اردوی سنگنوردی سرعت ساحلی مردان و ماده کامباین (سرعت، بلدرینگ و سرطناب) مردان و زنان با اینکه مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا کشور و وزارت ورزش و جوانان اخد شده بود برای فدراسیون سخت بود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه این مسابقات درون اردویی با حضور برترین های کشور برگزار شد، گفت: سطح پیکارها نیز به لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب و بالا و در واقع رقابت ها سخت و نفس گیر بود.

مقدم افزود: شاید یک مرحله اردوی دیگر نیز برگزار شود اما در مجموع فدراسیون برای اعزام سنگنوردان به اردوی سنگنوردی سرعت ساحلی  مردان به اردوی زنجان استناد و تکیه کرده است و به حتم تیم ملی اییران شگفتی ساز در این رقابت ها خواهد شد.

به گزارش بام، اردوی انتخابی تیم ملی سنگنوردی در ماده کامباین مردان و زنان و سرعت ساحلی مردان از روز چهارشنبه /۳۰ مهرماه/ در زنجان آغاز و عصر پنجشنبه با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

در اردوی انتخابی سنگنوردی ماده کامباین (سرعت، بلدرینگ و سرطناب) که در سالن اختصاصی سنگنوردی مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد ۲۰ ورزشکار مرد از استان‌های زنجان، مرکزی، تهران، کرمان، اصفهان، خوزستان، همدان، قزوین، کرمانشاه و گلستان و هشت ورزشکار زن از استان های زنجان، هرمزگان، کرمان، همدان، اصفهان و تهران به رقابت پرداختند.

در بخش بانوان ماده کامباین، محیا دارابیان و الناز رکابی از زنجان به ترتیب اول و دوم شدند و راحیل رمضانی از همدان نیز در مکان سوم جای گرفت و در بخش مردان نیز رضا کلاه سنگیان از گلستان، محمد علی آقاداودی از اصفهان و امیر نوری از مرکزی به ترتیب عناوین نخست تا سوم را کسب کردند.

مسابقات سرعت ساحلی مردان نیز  با حضور ۲۱ سنگنورد از استان های زنجان، تهران، فارس، قزوین، خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی، در سالن ۶ هزاری نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد که رضا علیپور، میلاد علیپور و محمدرضا احتشام نیا از سنگنوردان استان قزوین، به ترتیب عناوین نخست تا سوم را کسب کردند.

اردوی انتخابی تیم ملی سنگنوردی کامباین با هدف انتخاب نفرات برتر به منظور اعزام به رقابت های انتخابی آسیا که حکم سهمیه کسب المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را دارد انجام شد و اردوی انتخابی تیم ملی سنگنوردی سرعت ساحلی مردان نیز با هدف انتخابات ورزشکاران برتر و توانمندتر به منظور اعزام به رقابت های چین که آذر ماه امسال برگزار خواهد شد، صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=3390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.