• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

تجهیزات بومی سازی شده، سال آینده در شبکه هواشناسی کشور/هواشناسی کوهستان راه اندازی میشود

  • کد خبر : 4277
  • 12 آبان 1399 - 11:39
تجهیزات بومی سازی شده، سال آینده در شبکه هواشناسی کشور/هواشناسی کوهستان راه اندازی میشود
بام نیوز: رئیس سازمان هواشناسی کشور از ورود تجهیزات بومی سازی شده از سال آینده در شبکه هواشناسی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام؛ خانم سحر تاجبخش مسلمان در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در این سازمان برگزار شد گفت:بدنبال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، قرارداد‌های خوبی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای بهره مندی از توان داخلی منعقد شد که امیدواریم از سال آینده این تجهیزات در شبکه هواشناسی کشور به کار گرفته شود.

وی افزود: همچنین چند قرارداد مستقل برای استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان منعقد شد که امیدواریم محصولات قرارداد‌های منعقد شده با این شرکت‌ها نیز، به کاهش و قطع وابستگی این سازمان از خارج بیانجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از توسعه تجهیزات هواشناسی در بخش‌های دریایی و هوایی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه این صنعت کالیبره مجدد شد درحالیکه این میزان، در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ دستگاه بود.

وی از افزایش ۸۰ ایستگاه هواشناسی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته همچنین ۵۸ ایستگاه باران سنجی و ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی در کشور به بهره برداری رسید.

تاجبخش مسلمان تخصصی شدن هواشناسی را یکی از راهبرد‌های این سازمان دانست و گفت: بجز هواشناسی کشاورزی، که پیشتر در کشور وجود داشت امسال بدنبال ایجاد هواشناسی کوهستان هستیم و با همکاری فدراسیون کوهنوردی و اداره کل هواشناسی استان گیلان این بخش تخصصی در سازمان هواشناسی راه اندازی خواهد شد.

وی تربیت نیرو‌های متخصص را یکی از برنامه‌های مهم سازمان دانست و افزود: سال گذشته در ۱۳ دوره تخصصی، ۵۸ دانشجوی خارجی از قاره‌های آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا و کشور‌های همسایه تربیت شد و امسال، با برگزاری ۵ دوره، ۷۰ دانشجوی خارجی در کشور تربیت شدند.

تاجبخش درخصوص نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان گفت: هم اکنون ۱۳۰۰ پست بلاتصدی در سازمان وجود دارد که در سال گذشته در دو نوبت مجوز استخدام گرفتیم و امیدواریم بزودی ۲۵۰ پست این سازمان تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با افزایش اعتبارات سازمانی و توزیع آن در استان ها، اعتبارات استانی هواشناسی حدود ۶ هزار درصد افزایش یافته است.

تاج بخش اضافه کرد: اعتبارات جاری سازمان نیز با رشد ۱۴۰ درصدی روبرو بوده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4277
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداسیما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.