• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3
ورزشی:

فریده شجاعی: دستورالعمل بهداشتی لیگ زنان با کمیته پزشکی است/ من در این مورد پاسخگو نیستم

  • کد خبر : 5080
  • 18 آبان 1399 - 12:33
فریده شجاعی: دستورالعمل بهداشتی لیگ زنان با کمیته پزشکی است/ من در این مورد پاسخگو نیستم
بام نیوز : نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال در مورد نقص دستورالعمل بهداشتی در لیگ برتر زنان گفت: دستورالعمل فعلی را کمیته پزشکی فدراسیون برنامه‌ریزی کرده است و نمی‌توانم به آن ورود کنم.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز ، لیگ برتر بسکتبال زنان از ۱۵ آبان‌ماه با رقابت تیم‌های گروه اول آغاز و مسابقات این گروه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شد اما نکته قابل توجه مثبت شدن تست ۸ بازیکن از تیم‌های سینام مشهد (۴ نفر) و پاز تهران (۴ نفر) قبل از شروع مسابقات بود که منجر به برگزار نشدن دیدار آن‌ها شد.

این موضوع نگرانی‌هایی را بین تیم‌های حاضر در مسابقات به وجود آورده است چرا که طبق برنامه فدراسیون تیم‌ها تنها در ابتدای سه مرحله رفت، برگشت و پلی‌آف (در مجموع لیگ سه بار)  تست کرونا می‌دهند در حالی که در مجموع مرحله رفت و برگشت ۶ هفته با هم بازی می‌کنند. در واقع تیمها باید قبل از هر هفته که مسابقه دارند، تست بدهند اما به دلیل ناتوانی مالی برخی تیم‌ها این اتفاق نمی‌افتد و تعداد دفعات تست کاهش پیدا کرده است، در نتیجه سلامتی بازیکنان و افراد حاضر در جریان مسابقات به صورت جدی در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در این مورد به ایسنا گفت: جواب تست‌ها ۷۲ ساعت بعد از انجام آن مشخص می‌شود، یعنی در این مدت هم احتمال ابتلا وجود دارد و تضمین قطعی نیست. از طرفی هزینه تست زیاد است و نمی‌توانیم هر بار از تیم‌ها تست بگیریم. این موضوع به کمیته پزشکی فدراسیون مربوط می‌شود و نمی‌خواهم خیلی به آن ورود کنم اما ظاهرا راهکار دیگری وجود ندارد.

او در ادامه افزود: چنین موضوعی از عهده تصمیم‌گیری بخش زنان خارج است چون به آن اشراف نداریم، بنابراین دستورالعمل فعلی را کمیته پزشکی فدراسیون برنامه‌ریزی کرده است و نمی‌توانم به آن ورود کنم. شاید اگر شیوع شدید باشد تیم‌ها را مجبوریم کنیم که هر هفته قبل از مسابقات تست بدهند اما متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوند.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد رایزنی با فدراسیون پزشکی ورزشی برای کمک به تیم‌های زنان در مورد تست کرونا گفت: شخصا با فدراسون پزشکی ورزشی صحبت کرده‌ام اما راهی برای تخفیف ندارند و کاری نکردند، به همین دلیل کمیته پزشکی فدراسیون دنبال آزمایشگاهی بود که ارزان‌تر باشد و اکنون هم پیدا کرده است. آزمایشگاه فعلی با هزینه ۴۰۰ هزار تومان تست می‌گیرد اما اگر تیم‌ها یک هفته درمیان تست بدهند، همین هزینه هم برایشان بسیار گران تمام می‌شود. با این حال فکر نمی‌کنم جایی ارزان‌تر از این مبلغ تست بگیرند.

او در پاسخ به این سوال که اگر این سیستم منجر به شیوع کرونا بین دختران بسکتبال شود چه تصمیمی می‌گیرید؟ گفت: ما پاسخگو نیستیم و به کمیته پزشکی فدراسیون واگذار کرده‌ایم. شاید آنها دستورالعمل و تدابیر خاصی برای این قضیه دارند اما معتقدم که یا مسابقات باید به طور کلی برگزار نشود و یا اینکه یکسری تبعات را بپذیریم اما امیدوارم که مشکلی پیش نیاید. ما هم با این قضیه مشکل داریم اما نمی‌دانیم چگونه حلش کنیم‌. به هر حال هر کاری که رشته‌های دیگر انجام بدهند، انجام می‌دهیم. البته قرار است جلسه‌ای داشته باشیم تا ببینیم راهکاری برای این قضیه و جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا وجود دارد یا خیر.

شجاعی در مورد برگزاری هفته اول مسابقات گروه اول بیان کرد: شروع مسابقات مخصوصا با وجود بحران کرونا کمی و کاستی‌هایی دارد اما سعی کردیم در وهله اول پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا ریسک ابتلا به این بیماری را در محیط بسکتبال کمتر کنیم که این اتفاق هم افتاد؛ تست کرونا گرفتیم، تیم‌ها قرنطینه شدند و مسابقات را برگزار کردیم. البته دو تیم ۴ بازیکن مبتلا به کرونا داشتند که فعلا باخت فنی برایشان محسوب شده است. با این حال به جز  دیدار گروه بهمن و مهرام مسابقه جذابی نداشتیم. مسابقات گروه ب هم هفته آینده شروع و به تدریج تیم‌های مدعی و خوب مشخص می‌شوند. اگر کرونا نباشد مشکل فنی و اجرایی نداریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.