• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

معرفی جاذبه های جالب توجه کانادا

  • کد خبر : 4239
  • 11 آبان 1399 - 23:26
معرفی جاذبه های جالب توجه کانادا
بام نیوز: جاذبه‌های جالب توجه کشور کانادا مخلوطی از گنجینه‌های طبیعی این کشور و جاذبه‌های شهری و مدرن هستند.

به گزارش بام نیوز، بنابراعلام بست کانادا، بسیاری از این مکان‌ها آن قدر در دنیا معروف هستند که کانادا را با آن‌ها می‌شناسند. در ادامه می‌خواهیم برخی از معروف‌ترین و جالب ‌توجه‌ترین مکان‌های دیدنی کانادا را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی بنف یکی از ۵ پارک ملی در منطقه کوهستان‌های راکی است. هر سال میلیون‌ها نفر برای چادر زدن، طبیعت‌گردی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، اسکی، ماهیگیری و یا تنها استراحت همراه با خانواده‌شان به اینجا می‌آیند.

شهر کوچک بنف و دریاچه لوئیس هم در داخل پارک ملی بنف قرار گرفته‌اند. در شهر بنف تعداد زیادی رستوران، فروشگاه و هتل قرار دارد که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی می‌توانند از آنها بهره ببرند.

در میان تمام جاذبه‌های مشهور کانادا احتمالا نام آبشار نیاگارا بیشتر از همه به میان آمده است. با بیشتر از ۱۶۸ هزار متر مربع آب که در هر دقیقه از این آبشار به پایین می‌ریزد، آبشار نیاگارا قدرتمندترین آبشار در قاره امریکای شمالی است.

آبشار نیاگارا در واقع از ۳ آبشار مختلف تشکیل شده است: آبشار نقاب عروس، آبشار امریکایی و آبشار نعل اسبی. با وجود ۱ میلیون توریست تور کانادا که هر سال از این آبشار دیدن می‌کنند، آبشار نیاگارا احتمالا مشهورترین آبشار در کل جهان است.

بعد از آبشارهای نیاگارا، برج سی ان شهر تورنتو احتمالا مشهورترین جاذبه کانادا است. با ارتفاع ۵۵۳ متر، این برج یکی از بلندترین سازه‌های جهان هم به حساب می‌آید.

گردشگران معمولا برای دیدن یک منظره عالی و کم‌نظیر از شهر تورنتو به بالای این برج می‌روند. یک رستوران گردان هم در بالای برج وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند در آنجا از یک شام خوشمزه همراه با منظره در حال تغییر شهر در زیر پایشان لذت ببرند.

تپه پارلمان مجموعه‌ای از ساختمان‌های تماشایی با سبک گوتیک در شهر اتاوا است. این ساختمان‌ها منزلگاه پارلمان این کشور هستند. تورهای رایگان در تمام طول سال ارائه می‌شوند؛ علاقه‌مندان می‌توانند همراه این تورها از داخل مجموعه دیدن کنند. این تپه همچنین محل برگزاری جشن‌های ملی کانادا مانند جشن روز کانادا است.

مونترال قدیمی بخشی از مرکز شهر مونترال است که در بیشتر بخش‌ها به شکل و شمایل گذشته حفظ شده است. تاریخ قدیمی‌ترین ساختمان در این بخش شهر مربوط به صده ۱۶۰۰ میلادی است.

در این محله تاریخی و جذاب تعداد زیادی هتل، رستوران، فروشگاه و فضاهای تجاری وجود دارد. البته خانه‌های مسکونی هم در مونترال قدیمی وجود دارند و افراد زیادی در خانه‌های این منطقه زندگی می‌کنند. به همین خاطر این بخش شهر حال و هوایی گرم و صمیمی دارد.

شهر کبک مرکز استان کبک است و حال و هوایی تاریخی و اروپایی دارد. شهر قدیمی کبک تنها شهر دیوارکشی‌شده در شمال قاره آمریکا است. این منطقه به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. برای کسانی که سفر به کانادا را تجربه کرده‌اند، شهر کبک تجربه‌ای فوق‌العاده خاص و به‌یادماندنی برایشان به یادگار گذاشته است.

پارک ملی اقیانوس آرام در عقب با کوهستان‌ها محصور شده و در جلو رو به اقیانوس بی‌انتهای آرام دارد. این پارک ملی جذاب در جزیره ونکوور قرار دارد و با میراث فرهنگی غنی و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز پر شده است.

این پارک برخی از مشهورترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا را در اختیار دارد. سواحل شنی طولانی، جنگل‌های بارانی و حال و هوای آرامش‌بخش از دیگر جاذبه‌های این پارک ملی هستند.

علاقه‌مندان به سفر توجه کنند که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا گرفتن ویزای توریستی کانادا با محدودیت‌هایی مواجه شده است. سفر به خارج از کشور می‌بایست تابع دستورات وزارت بهداشت باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.