• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1
اموزشی:

نحوه‌حرکت روی سطح شیب‌دار در کوهنوردی

  • کد خبر : 4646
  • 15 آبان 1399 - 10:09
نحوه‌حرکت روی سطح شیب‌دار در کوهنوردی
کوهنوردی:کوهنوردی گرما و سرما سرش نمی‌شود و همیشه کسانی که به دنبال این تجربه ناب هستند کم نیستند.

کوهنوردی: به گزارش گروه اموزشی بام نیوز،کوهنوردی گرما و سرما سرش نمی‌شود و همیشه کسانی که به دنبال این تجربه ناب هستند کم نیستند. این ورزش یا تفریح البته آنقدرها هم کار ساده‌ای نیست و اگر قواعد آن را خوب نشناسید، حتی ممکن است خطرناک هم باشد. اگر قصد کوهنوردی دارید خواندن این نکات را از دست ندهید.

اصول پیاده‌روی روی شیب بستگی به فصل‌ و شرایط جغرافیایی منطقه دارد. ولی این چند نکته همیشه به کار می‌آید:
نفس کشیدن: اگر احساس کردید که تند تند یا بریده بریده نفس می‌کشید، به این معنی است که سریع قدم برمی‌دارید. آرام‌تر حرکت کنید.
استراحت کردن: ۳ دقیقه در هر نیم ساعت و ۵ دقیقه در هر یک ساعت استراحت کنید. ولی استراحت بیشتر باعث سرد و سفت شدن ماهیچه‌ها می‌شود.
توجه به پاها: در پاهای ما اعصاب فراوانی وجود دارد که اگر آسیب ببینند، ممکن است دردناک شوند و نتوانیم سفرمان را ادامه دهیم. بنابراین به کیفیت، جنس و راحتی جوراب‌ها و از آن مهمتر کفش‌هایتان اهمیت بدهید و قبل از شروع پیاده‌روی مطمئن شوید که کفش‌هایتان مناسب است.
حفظ امنیت در شیب: بخش زیادی از ایمنی شما در طبیعت به عهده خودتان است. وقتی روی سراشیبی راه می‌روید سنگ‌ها را از جایشان حرکت ندهید؛ چون احتمال سقوط آنها وجود دارد. اعضای گروه باید در امتداد و زاویه مناسبی حرکت کنند تا سقوط سنگ یا وسایل آنها به کسی آسیب نرساند. بنابراین قبل از برداشتن هر قدم از ثابت و محکم بودن تکه سنگ زیر پایتان مطمئن شوید.
حرکت در سربالایی: در سربالایی‌ها زیگزاگی حرکت کنید و به‌طور مستقیم بالا نروید. در حرکت زیگزاگی تحمل وزن بدن برای کف پاها آسان‌تر است و می‌توانید در زمان و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید.
پایین رفتن از سراشیبی: این کار از سر بالایی رفتن سخت‌تر است و قوزک و زانوهایتان را بیشتر خسته می‌کند. هنگام پایین رفتن از سراشیبی زانوهایتان را خم کنید و وزنتان را از یک پا به پای دیگر انتقال دهید.
در کوهپیمایی گام‌هایتان باید کوتاه، آهسته و پیوسته باشد. تنفس منظم و ارادی داشته باشید و عمل دم را از بینی و بازدم را از دهان انجام دهید.
هرگز ندوید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.