• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1
اموزشی:

چادر زنے در هواے توفانے همراه با رعد و برق

  • کد خبر : 4747
  • 16 آبان 1399 - 11:29
چادر زنے در هواے توفانے همراه با رعد و برق
کوهنوردی:هنگام ڪوه پیمایے در مورد اینڪه در طے سفرتان هوا چگونه خواهد شد حقیقتاً تنها مے توانید حدس قریب به یقین داشته باشید. یڪے از بزرگ ترین تهدیدات هوا در این زمان براے افراد رعد و برق است.

 

کوهنوردی:به گزارش پابگاه خبری بام نیوز،  به هنگام ڪوه پیمایے در مورد اینڪه در طے سفرتان هوا چگونه خواهد شد حقیقتاً تنها مے توانید حدس قریب به یقین داشته باشید. یڪے از بزرگ ترین تهدیدات هوا در این زمان براے افراد رعد و برق است. هوا هر چه ڪه مے خواهد انجام خواهد داد ؛ اما به عنوان ڪوه پیما امڪان آن هست ڪه خود را براے ڪارهاے مادر طبیعت آماده ڪرد ، حتے زمانے ڪه از آسمان گلوله مے بارد و با رعد و برق شڪافته مے شود.

آموزش ها

مرحله ۱) در طے طوفان همراه با رعد و برق از خط الراس ها و قلل مرتفع دور شوید. و مطمئنا آنجا چادر نزنید. رعد و برق به هر نزدیک ترین چیز به آسمان برخورد مے ڪند. دور از خط الراس ها نزدیک دره چادر بزنید ، اما نه در ته دره چون ممڪن است بسته به مڪان سیل جارے شود.

 

مرحله ۲) درست زیر بلندترین درخت در یک منطقه یا فضاے باز چادر نزنید. بار دیگر ، رعد و برق به بلندترین چیز در آن اطراف برخورد خواهد ڪرد.

 

مرحله ۳ ) از مواد هدایت ڪننده الڪتریسیته دورے ڪنید. روے یا نزدیک آب یا نزدیک اشیا فلزے قرار نگیرید. روے برف خشک ایستادن مانعے ندارد. اگر چادرتان میله هاے فلزے زیادے در داخل دارد ، تا تمام شدن طوفان از یک مشما استفاده ڪنید و در میان درختان چمباتمه بزنید. در هنگام رعد و برق با اجاق خود آشپزے نڪنید.

 

مرحله ۴ ) در ورودے غار یا تاق نایستید. چون الڪتریسیته ممڪن است از شما مثل یک شمع اتومبیل استفاده ڪند و درست از سقف به ڪف بپرد.

 

مرحله ۵) هنگام رعد و برق خود را ڪوچک ڪنید. یک عایق ، مثل زیرانداز ، را بین پاهاے تان و زمین قرار دهید و چمباتمه بزنید یا بنشینید در حالے ڪه زانوها را به سینه چسبانده اید.

 

مرحله ۶) اگر همراه با گروهے از افراد هستید پخش شوید. اگر یک فرد مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت شخصے ڪه ڪنارش قرار گرفته است هم مے تواند دچار آن شود. با پراڪنده شدن احتمال اینڪه همه مورد اصابت قرار گیرند نسبتا ڪم مے شود و به این ترتیب شخصے هست ڪه به قربانے برسد.

 

مرحله ۷ ) بهترین استفاده را از موقعیت تان ببرید. بهترین جا ، قرار گرفتن در جنگل زیر یک مشما است ، اما اگر در هنگام رعد و برق در فضاے باز هستید ، ڪم ارتفاع ترین نقطه خشک را ڪه مے توانید پیدا ڪنید و خودتان را روے زمین ڪوچک ڪنید. اگر در آن اطراف تخت ڪوهے بزرگ یا قله اے قرار دارد ، پس قرار گرفتن در پایه آن ایمن تر از قرار گرفتن در راس آن یا در فضاے باز در فاصله دور از آن است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.