• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
4
کی 2

کار تیم زمستانی K2 سخت‌تر شد

  • کد خبر : 4663
  • 15 آبان 1399 - 11:27
کار تیم زمستانی K2 سخت‌تر شد
بام نیوز:دنیس اوروبکو مدعی است در زمستان K2 به ارتفاع ۷۸۰۰ متر رسیدهاست . این کوهنورد قزاق - روس می‌خواهد اطلاعاتی را که در مورد تلاش سال ۲۰۰۳، هنگامی که به بالاترین ارتفاع صعود شده در زمستان رسیده اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز،دنیس اوروبکو مدعی است در زمستان K2 به ارتفاع ۷۸۰۰ متر رسیدهاست . این کوهنورد قزاق – روس می‌خواهد اطلاعاتی را که در مورد تلاش سال ۲۰۰۳، هنگامی که به بالاترین ارتفاع صعود شده در زمستان رسیده اصلاح کند.

بااعلام شرکت نپالی سون سامیت ترک مبنی بر حضور تیمی چند ملیتی برای صعود زمستانی K2، با سرپرستی کوه‌نورد معروف اسپانیایی «سرگی مینگوته» و همراهی احتمالی «علی‌صدپارا» و «جان اسنوری» در این چالش افسانه‌ای قراقروم، بار دیگر تمام توجهات برای چند ماه‌ آینده به سمت این غول افسانه‌ای جلب خواهد شد
رسیدن به قله این کوه در زمستان افتخار محض خواهد بود و البته این تیم حتا در صورت ناکامی با عبور از یک ارتفاع خاص می‌تواندسهم درخشانی در تاریخ کوه وحشی داشته باشد.
سرگی مینگوته اذعان داشته: “اولین هدف این سفر صعود بیش از آن چیزی است که قبلاً صعود شده است”.

اکثر منابع معتقدند که این نقطه ارتفاع ۷۶۵۰ متر خواهد بود، جایی که «دنیس اوروبکو» کوه‌نورد قزاق – روس در تلاش ۲۰۰۳ کمپ۴ را به همراه «مارچین کاچکان» و «پیوتر موراوسکی» لهستانی برپا کردند.
با این حال، خود اوروبکو برای اصلاح این پرونده با revistaoxigeno تماس گرفته است.
او عنوان داشت: “به نظر من عجیب است که این همه سال از اطلاعات صحیح استفاده نشده است و هیچ کس نظر من را در نظر نگرفته!”.
دنیس می‌گوید: “ما کمپ ۴ را در ۷۷۵۰ متر برپا کردیم. من آن را روی نقشه ها بررسی، محاسبه و اعلام کردم. همچنین در کتاب‌ها ومقالات ۲۰۰۳ نوشتم. اما اطلاعات نادرست هنوز در همه جا بیان می‌شود”.

اوربکو اسطوره جسورقرن برروی هشت هزارمتری‌ها، همچنین تأیید می کند که پس از نصب C4، او ۵۰ متر از یال بالاتر رفته و حتی طناب‌هایی را در آن بخش نصب کرده است. “این بدان معنی است که او به ارتفاع ۷۸۰۰ متر رسیده است.”
بنابراین ۷۸۰۰ متر ارتفاعی خواهد بود که علاقمندان صعود زمستانی K2 برای ایستادن بر نقطه‌ای که کسی پا برآن ننهاده، باید ابتدا به آن برسند.
اوروبکو در پایان پیام خود گفت: “من برای «سرگی مینگوته» و هم تیمی هایش آرزوی موفقیت زیادی دارم”.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4663
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوه قاف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.