• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
رئیس جمعیت هلال احمر آمل:

کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات قله دماوند نجات یافت

  • کد خبر : 701
  • 10 مهر 1399 - 14:38
کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات قله دماوند نجات یافت
بام نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از عملیات امداد و نجات این جمعیت و نجات کوهنورد مصدوم شده ایتالیایی در ارتفاع ۳۶۰۰ متری قله دماوند خبر داد.

جمشید نیک زاد در گفتگو با بام نیوز، اظهار داشت: در پی تماس و درخواست کمک با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر سرمازدگی و گم شدن «آلبرت زونی» کوهنورد ۲۹ ساله ایتالیایی در مسیر صعود به قله دماوند، بلافاصله تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

وی افزود: تماس اولیه درخواست کمک برای این کوهنورد ایتالیایی در ساعت ۲۲ چهارشنبه شب در سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ثبت و بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم، وی را منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمرآمل گفت: این گردشگر و کوهنورد ایتالیایی از چندی قبل به عنوان گردشگر در ایران حضور داشته و از روز چهارشنبه ۱۲ شهریور برای صعود به قله دماوند وارد منطقه لاریجان و شهر رینه شد.

نیکزاد ادامه داد: با توجه به اینکه مسیرهای اصلی مختلف صعود به سمت قله دماوند بسته بود و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این کوهنورد از یک مسیر فرعی به سمت قله حرکت کرده و حوالی ساعت ۲۲ شب دچار سرمازدگی شده و مسیر را گم کرده بود.

به گفته نیکزاد: پس از حضور تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه در مسیر قله در کمتر از ۳ ساعت، کوهنورد ایتالیایی را پیدا و در سلامت به پایین قله منتقل کردند.

وی اظهارکرد، کوهنورد ایتالیایی پس از نجات از این حادثه، و با اشاره به اینکه مسیرهای صعود به قله بسته بود اما تیم‌های امداد و نجات به وظایف خود عمل کرده و بلافاصله برای نجاتشان وارد منطقه شدند، از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

نیک زاد یادآورشد: پس از صورتجلسه در پاسگاه رینه، کوهنورد ایتالیایی صبح پنجشنبه تحویل فدراسیون کوهنوردی در رینه بخش لاریجان آمل شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.